Jalle Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 Har et irriterende problem med 740en!! Ved sammenhengende langkjøring (over 7-10mil) Så nykker det ved pådrag. Problemet begynner i oppoverbakker og ved maks pådrag. Ved vanlig "rikkekjøring" merker jeg aldri noe til dette. Jeg har skiftet plugger og bensinfilter nettopp og en dårlig plugghette, trodde problemet kanskje var borte, men neida! Di gamle pluggene så normale ut, ikke sot. Bensinforbruket er normalt. Har i helgen hatt meg en tur til sørlandet (bor i Sandnes) kjøreturen var på ca 20mil en vei. I slutten tok det helt av med kengurubensinen.. En annen ting jeg merket meg var at når jeg triller og legger giret i fri og ruser motoren fungerer den helt som den skal! Har noen erfaring med liknende problem?? Råd og tips?? Motor: B230E, 320'000km. Tingen er at bilen har ingen fremtid men det er en god bruksbil, ønsker derfor ikke å sette i gang med noen "dyre" reprasjoner. På forhånd takk! =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 Hmm.. Merkelig feil.. Sjekket fordelerlokk/rotor? Eller vakuumlekkasjer? Prøv å spray litt startgass rundt innsuget.. Hvis den ruser seg mye er det vakuumlekkasje.. Edit: Hvis det kommer lyder fra bensinpumpa, så kan det også være den.. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad-Ass Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 Bensinpumpe? Siter -91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F -91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt -74 Volvo 144DL B20A - bruksbil -91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt. __________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jalle Skrevet Juli 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 Har sjekket med stargass..uten hell. Hva er det å sjekke på bensinpumpen? Hvilke lyder? Bensinpumpen ligger bak baksetene? Kommer til fra bagasjerommet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Juli 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 Nei, den du mener er pumpa i tanken.. Det er hovedpumpa det er snakk om her.. Den ligger på venstre siden av bilen, rett under førerdøra. Kommer det lyder av den, så kan det være den som begynner å ta kveld.. Hvis det eventuelt er lyd, så kan du prøve å helle litt 2-taks olje i bensintanken, hvis lyden da forsvinner, så er det pumpa! :P Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fjellvang Skrevet Juli 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 Ska jo åsså sies det at hovedpumpa kan kan bråke fært vess ikke den i tanken fungerer som den ska.. Byttet hovedpumpe på min bil, og etter en stund var det ulyd i den nye.. Viste seg da at det var den i tanken som hadde stoppet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jalle Skrevet Juli 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 Jeg hører noen rangle lyder av og til når jeg kjører rolig og akselererer.. Føler det kommer fra mellomaksel (mellomlageret der ved krysset). Bilen har hatt en tendens til å spole ut noen slitte sommerdekk i det siste=) Men kanskje det er pumpen? Gidder ikke helt gjøre noe før det er skikkelig alvorlig eller at bilen står.. heh. Merkelig at den klikker først etter en langtur.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Juli 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 Hvis det er pumpen, så hører du en lyd som går i ett.. Sånn kjempelys "durelyd".. Piping eventuelt :P Vanskelig å forklare den lyden.. Men sant som Red Devil Volvo sier, hvis den pumpa i tanken er gåen, blir det også lyd av hovedpumpa. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jalle Skrevet Juli 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2006 Den har oppført seg fint i det siste, men jeg vet at på neste langtur skaper den seg igjen, noen som har troen på at coilen kan bli for varm og fjuske? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Juli 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2006 gjør rent gass spjellet Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg