Gå til innhold

2 små spørsmål ang. vectra

Ranger emnet

NiX

Anbefalte innlegg

Har to små spørsmål ang. Opel Vectra -94 mod.

1. Har klart å skade kurve/tåke lyset på høyre siden på bilen, men klarer ikke å komme til får å bytte lyset. Problemet er at et luftfilter kommer i veien(tror det er et luftfilter). Prøvde å demontere det "øverste" luftfiltret får å se om jeg kunne klare å komme til, men greide det ikke.. når jeg demonterte det øverste filtret så kommer jeg meg bare til en stål plate som skiller disse plastikk boksene, å det eneste jeg ser er at det går et hull ned fra det øverste luftiltret, å ned til denne boksen (derfor jeg tror det også er et luftfilter). Men i hovedsak så er det dette nederste luftfiltret, eller boksen som er problemet.. noen som vet hvordan jeg skal få denne løs, eller evt. en annen måte jeg kan klare å få ut kurvelyset?

2. Er veldig lei av baklyktene som står på min vectra (orginale).. noen som vet om andre baklykter som passer i samme festene? er egentlig ute etter noen litt mer "fancye" baklykter.

Håper det er noen der ute som kan svare på noen av disse spørsmålene, å ønsker å takka alle som har noe fornuftig å si, serlig når det gjelder spørsmål 1.

- 94 Vectra GT 16v 160 hk (TIL SALGS)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er et luftfilter? Kanskje du bør la noen andre fikse dette.....

På Corradoen min måtte hele luftfilterboksen ut for å komme til pærene. Kan være litt knotete på noen biler.

Skjønner ikke helt at du kan bli lei av et par baklykter, men prøv å bestill deg en boks med sotespray. Kan bli veldig bra hvis du tar deg god tid og sprayer på innsiden. Får det i både svart og rødt på feks http://www.autopower.no

Fra Kirkenes eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, kurvelysene står i fangeren..

Har vurdert å spørre om et anbud på et verksetd.. bare spørre hva det koster å få dem til å montere nytt kurvelys, høres jo enkelt ut, så da koster det kanskje ikke så mye :D

Er ikke fra kirkenes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonaldo

Skjønner ikke helt at du kan bli lei av et par baklykter, men prøv å bestill deg en boks med sotespray. Kan bli veldig bra hvis du tar deg god tid og sprayer på innsiden. Får det i både svart og rødt på feks http://www.autopower.no

Fra Kirkenes eller?

hmm.. er det egentlig låv til å sote baklytene i norge? evt. hva vil de si på eu kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verksteder tar seg veeeeldig godt betalt hvis du ikke kjenner dem. [/b]
Vel, det er vel standard timespris som gjelder for de fleste, og det er ingen gullgruve og drive bilverksted i Norge, tenk på alt utstyret du faktisk er pålagt og ha!

I tillegg kommer lønn, arb.giver avgift, husleie, årlig kontroll av utstyret, kursing, alskens miljøavgifter.. Det er dyrt og ha bilen på verksted ja, men tenk på at staten tar det meste av det! Dessuten er det ikke særlig billig i andre håndverksfak heller! Tenk på hva en elektriker eller rørlegger tar i timen

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener og huske at det sitter en stor resonansboks i veien der ja. Du må helt klart under bilen, ovenfra sitter en "metallplate" kalt innerskjermen i veien!

Tror ikke et verksted tar mange kroner for dette, men det koster ingen ting og spørre om pris på forhånd!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mondeo

Mener og huske at det sitter en stor resonansboks i veien der ja. Du må helt klart under bilen, ovenfra sitter en "metallplate" kalt innerskjermen i veien!

Tror ikke et verksted tar mange kroner for dette, men det koster ingen ting og spørre om pris på forhånd!

Det stemmer... det står en boks i veien.. men det er umulig å få ut lysene underfra.. man kommer ikke til de øverste skruene.. kurvelyset er satt fast med 3 skruer... 1 stor på toppen, pluss to må under lyset.. er ingen prob. å få løst de 2 nederste... men å få løs den øverste... det er problemet.. vet du hvordan man kan få løs denne "resonansboksen"??? klarer å se en av festene, men klarer ikke å komme til med verktøy... skal sjekke pris i morgen på hva det vil koste å få verkstedet til å skifte lys

(arg.. har problemer med denne kontoen min på jobben.. klarer ikke å logge meg ut fra nilsgeorg2002 kontoen... noen som vet hvordan jeg kan fikse dette?? har prøvd å trykke på logg av, men blir sendt tilbake til forsiden, å da er jeg innlogget igjen... har prøvd å slette temp. internett files å greier... evt. kan en admin slette denne kontoen?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nilsgeorg2002

Det stemmer... det står en boks i veien.. men det er umulig å få ut lysene underfra.. man kommer ikke til de øverste skruene.. kurvelyset er satt fast med 3 skruer... 1 stor på toppen, pluss to må under lyset.. er ingen prob. å få løst de 2 nederste... men å få løs den øverste... det er problemet.. vet du hvordan man kan få løs denne "resonansboksen"??? klarer å se en av festene, men klarer ikke å komme til med verktøy... skal sjekke pris i morgen på hva det vil koste å få verkstedet til å skifte lys

(arg.. har problemer med denne kontoen min på jobben.. klarer ikke å logge meg ut fra nilsgeorg2002 kontoen... noen som vet hvordan jeg kan fikse dette?? har prøvd å trykke på logg av, men blir sendt tilbake til forsiden, å da er jeg innlogget igjen... har prøvd å slette temp. internett files å greier... evt. kan en admin slette denne kontoen?)

Vet jeg har gjort det, men jeg husker ikke hvordan!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider