Gå til innhold

Host....hark.... stop :(

Ranger emnet

JETtArne

Anbefalte innlegg

Heh, på lørdagen stoppet Jettaen min midt i byen :p i den travleste gata klokka 2 på natta, har vel aldri vært så flau i hele mitt liv da falken dro bilen opp på lasteplanen til glede for halve byens yngre garde :p Bilen hostet, harket, å døde. Da jeg kom hjem gikk jeg bare rett til sengs å tenkte jeg skulle finne feilen dagen derpå.

Overraskende fikk jeg start på bilen ved første forsøket dagen etterpå, men etter rundt 40 sekunder på tomgang stoppet den igjen, naboen som er gammel rally kjører og mekaniker kom over å tipset meg om at det kanskje kunne være bensinfilteret, noen som har noen andre idèer?

Hvor sitter forresten bensinfilteret på Jettaen? (92 mod) han fant den ikke foran så han lurte på om den var et sted under ved bensintanken.

Litt av en dag, 3 og en halv time i venterommet til legevakta, å motorstopp midt i byen, off.

92 - VW Jetta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kva motor er det?? innsprøytning?? forgasser?

viss det er forgasser så er bensinfilteret i motorrommet på tilførselen til bensinpumpa viss det er orginalt. og viss du har forgasser så er det ein bensinmengdefordeler etter pumpa og før forgasser. denne kan bli tett/ full av drit så ta den av og blås med trykkluft igjennom den.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, på lørdagen stoppet Jettaen min midt i byen :p i den travleste gata klokka 2 på natta, har vel aldri vært så flau i hele mitt liv da falken dro bilen opp på lasteplanen til glede for halve byens yngre garde :p Bilen hostet, harket, å døde. Da jeg kom hjem gikk jeg bare rett til sengs å tenkte jeg skulle finne feilen dagen derpå.

Overraskende fikk jeg start på bilen ved første forsøket dagen etterpå, men etter rundt 40 sekunder på tomgang stoppet den igjen, naboen som er gammel rally kjører og mekaniker kom over å tipset meg om at det kanskje kunne være bensinfilteret, noen som har noen andre idèer?

Hvor sitter forresten bensinfilteret på Jettaen? (92 mod) han fant den ikke foran så han lurte på om den var et sted under ved bensintanken.

Litt av en dag, 3 og en halv time i venterommet til legevakta, å motorstopp midt i byen, off.

hei du.

Sitter det ikke et fileteret på slangen oppi motorsommet i nærheten av gassern da?

vet det er flaut å bli taua/henta når man er ute å kjøre hehe gjort det selv hehe....

hvis den pakninga mellom gasser/insug er dårlig (sprekt) vil motoren også oppføre seg rart.. dra falsk luft.

åssen mod er bilen din og hvordan motor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, den bare går helt normalt i en.. tja... 20 sekunders tid, så stopper den.

Skal gjøre et forsøk på å bytte bensinfilter i morgen, mye tyder på at det er det som er problemet.

da er det ikkje kaldstarten,vist det e d på den!!!trudde ikkje filteret skulle ha tetta seg så fort at den bare plutseli stoppa!!!da sku den ha juksa litt og litt meir til den en dag stoppa!!!dritt i forgasseren??!spjell som henger??:wonder

Lenke til kommentar
Del på andre sider