Gå til innhold

Gatebil 14-16 Juli 2006

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Var visstnok bremsene som svikta på PA-racing sin 200sx...

Den er hvertfall rimelig ødelagt... (kondemnert vil jeg tro)

 

 

Så den på en NAF bil i fult fart ut av området. Men leit for PA, den var jo ganske fin.

----------------------------

BMW 93' 525i diamantsort

[x]Bmw 318i Brilliantrot.

[x] 92' vectra 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 262
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skjønner ikke all denne klaginga.

Kom på lørdag rundt kl 14.00, og skulle være med på db drag, sa fra til vaktene, og di viste meg rett inn, Litt kø må man regne med, så et synes jeg ikke er no problem.

Betalte 550 , kr pluss 250 for bil, og 300 for db drag, og synes ikke det er så ille da, man bruker da like mye hvis man skal ut en helg og, og da får man ikke halvparten av morroa som man får på gatebil.

at folk har det gøy og drikker på campingen er helt greit, og ser ikke no galt i at folk tar deg en dram.

Seff er det ting som kunne blitt gjort bedre, men med så mye folk, så tror jeg det kan bli megt vanskelig, eller rettere sagt umulig å gjøre alle fornøyd, eller ikke gjøre feil.

så stå på gatebil, vil gjerne ha mange flere treff jeg, og jeg kommer garantert på flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har alltid delte meninger, derfor vil noen klage;)

Grunnen til at jeg er negativ til Gatebil har jeg fortalt om tidligere i denne tråden. Men dette handler vel i bunn og grunn om at vi som syns det er negativt synes Gatebil er dårlig fordi:

 

-Det er altfor dyrt (sammenlignet med andre treff)

-Altfor mye fokus på drikking, ikke bil

-BARE fjortiser

-Mye tull med parkering og kjøring

-Alkohol + bil = ikke noe jeg står for

-Sikkert mer og som andre misliker med Gatebil

 

-Dette er egentlig ikke for å syte, men for å vise at Gatebil har mistet fokus.

 

-Og for å ha sagt det: Dere som sier at det er fett med alle grombilene osv. hvorfor drar ikke dere på stcc eller ntcc treff da? Hele poenget med gatebil er at det skal kunne kjøres på veien med det etter treffet, blir feil når alle kjentfolka med "superdupermega" bilene setter bilen på henger når de skal hjem igjen da,...

Nei, Gatebil is an ending chapter...

-BMW E36 M3, 1993

-Mazda RX-7 FD, 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Og for å ha sagt det: Dere som sier at det er fett med alle grombilene osv. hvorfor drar ikke dere på stcc eller ntcc treff da? Hele poenget med gatebil er at det skal kunne kjøres på veien med det etter treffet, blir feil når alle kjentfolka med "superdupermega" bilene setter bilen på henger når de skal hjem igjen da,...

Nei, Gatebil is an ending chapter...

 

da må du fortelle meg på hvilket stcc eller ntcc løp jeg har mulighet til å se en bil i 4x4 sladd så det ryker av alle dekka, eller at noen spinner bortover rettstrekka i 150kmt.

Det du tydeligvis ikke fikk med deg er at ekstrem bilene kjører i ett kvarter, og så kjører gatebiler i 45minutter.

Men du fikk kanskje ikke med deg det for å se på vanlige gatebiler (med skilter) herje er ikke så fantastisk fett.

 

Det er mange her som har litt problemer med å skille på ting.

Gatebil festivalen nede på campen, med masse fyll osv (her er det ikke lurt å dra med seg små unger osv.. hadde du dratt med deg småbarna på campen på roskilde??)

Nei da er det bedre å finna seg en roligere plass på campingen i rakkestad f.eks.

 

banetreffet hvor vanlige gatebiler får kjøre, mye køer osv men hvis man på død og liv vil vise seg frem på gatebil så må man tåle det, men de har fortsatt 3ganger så mye kjøretid som andre type biler uten skilter osv.

 

gatebil racing serien: her må bilene ha skilter og tilfredstille visse krav, det er vel rundt på denne tiden at jeg går å tar meg en dusj eller setter meg ned og spiser mat, da dette er som når almera klassa kjører i rally, da setter du deg ned og griller pølser.

 

gatebil extrem/racing, til tross for at det er lagt opp til at det skal være ett løp så blir det mye spinning osv for det er jo dette folk vil se.

-----------------

 

jeg var på gatebil på fredagskvelden og hele søndagen og så ikke en eneste berusa kar (det kan godt hende at det var noen av de der alikevel) men de var i laaaangt fåtall, og jeg er sikker på at om du ser en som er alt for berusa så er det bare å si ifra til ei vakt så blir han vist bort.

Sto forøvrig maks 20sekunder i kø til tross for at jeg kjørte helt inn på banen begge gangene jeg kjørte opp dit (og dro derifra).

Jeg må si at jeg synes gatebil har takla den store publikumsmengden meget bra med tanke på at det var 10ganger flere folk på treffet enn det baneanlegget er laget for.

NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1 og Mk2 register

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får mene hva du vil, men å si at det KUN var fyll på campen og IKKE på sleve området er jo helt feil! Lå tomflasker strødd overalt, folk lå og sov på bakken ved go-cartbanen når jeg skal gå rundt å se på utstilte biler. Flere biler hadde masse tomflasker liggende på panseret, taket osv... Det er jo bare fjortiser der blitt...

 

Og å sammenligne roskilde med gatebil? Er vel lite om ingenting som passer bedre sammen enn musikk og alkohol.. Men bil og alkohol? nope.

Hadde dessuten med fetteren min på 11, han følte seg ikke veldig tilpass når vi gikk runden rundt go-cart banen, bare søl og rølping. Det er synd.

 

Når det gjelder stcc/ntcc var det for å sette det på spissen, men du ser nok mye kult der og. 4x4 sladden til hafsengen var dessverre umulig å se, altfor mye folk så jeg så ingenting hehe. Det er også en grunn til at jeg anbefaler mindre treff for genuint interesserte, for det er tydeligvis mange her som har misforstått betydningen av (bil altså).

-BMW E36 M3, 1993

-Mazda RX-7 FD, 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

folk vet hva dem drar til når dem drar til rudskogen. blir vel ikke direkte overaska, hehe. men at dem har mista fokus på bil, kan man ikke direkte nekte for. det har blitt en festival og ikke ett biltreff, det er jo derfor dem drar så mye folk, og igjen drar inn så mye penger.. men som sagt, hvem er ikke klar over det når dem drar dit?

 

noen som husker hvem firma som drev å solgte toyo gateslicks nede på gocarten??

Old volvo's never die, they only go faster..Harley davidson: American iron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bead-lock kan jeg låne den værsting motoren din? tenkte støpe et karosseri i glass fiber og kjøre på gatebil? i mine øyne er en gatebil en bil med lys, skilter (eventuelt at det kun handler om å gidde og få skilter på den) ikke en bil som som består av glassfiber og uten lys og garantert aldri i verden om du får skilt på, det er forskjellen, så du behøver ikke være så forbanna stor i kjeften

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å oppklare litt etter å ha lest gjennom denne tråden:

 

Banekjøring:

Det var plenty med banetid for gateregistrerte biler denne helgen. Tross for at ca 160 biler slapp utpå banen lørdag, kunne man kjøre rett utpå fra 16.45. Folk jeg snakket med hadde kjørt fra seg, brukt opp dekka osv.

Skjønner ikke at folk klager.

 

Fyll:

Gatebil's crew eller vakter står ikke for noen drikking, ergo er det publikum som gjør dette. Vi hadde flere vakter på depot område og go-cart som kun tok seg av å snakke til folk og få de til å helle ut åpne flasker. Selvfølgelig kan vi godt ha 100 vakter til, men synes da miljøet på treffet ville virket litt for militært. Er selv meget imot fyll, men kunne ikke registrere mange generende tilfeller.

 

Utstilling:

Jeg brukte selv halve natt til fredag på å merke opp med laminerte skilter på go-cart til de største klubbene, ca 35 klubber. At noen publikummere ikke klarer å la disse stå i fred skaper unødig plunder både for oss og dere som publikum. Vi kan ikke ha vakt som passer på hvert eneste skilt. Hadde alle bare brukt litt sunn fornuft ville alt blitt så mye bedre.

 

At biler kom inn uten adgangspass skjedde først etter 11.00 på lørdag. Dette hadde jeg og Gatebil opplyst om på forhånd. Vi vil hele tiden ha mest mulig biler på utstillingen. Gruspalssen var også et utstillingsområde, alle som sto der var med i bedømmingen og hadde tilgang til å kjøre på banen om de registrerte seg. Skulle gjerne hatt en ti ganger så stor asfaltplass, men Gatebil har gjort det meste for at folk skulle få med bilen sin inn på treff. Alternativet på Rudskogen ville da blitt å sendt ut kun 600 adgangspass isteden for over 1000. Tror det ville blitt mye skuffede folk da.

 

Organisering:

Dette treffet var godt organisert på forhånd. Selv med 36000 mennesker var det svært få ting som ikke funka. Men, feks alle som hadde meldt på bilen sin fikk et adgangspass med et lite info brev på baksiden. Hadde bare de fleste tatt seg tid til å lese dette, så hadde mye unødig resursbruk vært unngått. Brukte selv over 5 timer på lørdag kveld med å kjøre runde på runde på go-cartbanen for å få folk til å skjønne at det ikke var lov å campe her. Dette sto i brevet alle hadde fått.

 

Oppsumering:

Alle har forskjellige mål og preferanser i livet. Om noen føler at Gatebil er utenfor sitt interesseområde har de min fulle respekt for å mene dette. Dette er noe man eventuellt liker å velger helt frivillig å delta på. Men, de må også respektere at andre liker dette. Jeg har gjort mitt ytterste til å være med på å arrangere et gromt bil treff. Etter alle de positive tilbakemeldinger jeg har fått de siste dagene, og min egen opplevelse i løpet av helgen, så synes jeg dette var helt supert.

 

Vil bare avslutte med med hva jorunalisten fra Max Power i England sa til meg da, han takket for en kjempehelg på søndag; "dette er klart et av de 3 beste treffene i verden. Dere vet ikke hvor heldige dere er."

 

Til alle dere som hadde det kult, VI SEES I SEPTEMBER!

 

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vil bare avslutte med med hva jorunalisten fra Max Power i England sa til meg da, han takket for en kjempehelg på søndag; "dette er klart et av de 3 beste treffene i verden. Dere vet ikke hvor heldige dere er."

 

 

Espen

 

 

det er vel like stort å komme med flere sider i REDLINE/MAX POWER (UK style) som helt oppslag i VG, så det er vel super PR for gatebil.!

----------------------------

BMW 93' 525i diamantsort

[x]Bmw 318i Brilliantrot.

[x] 92' vectra 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bead-lock kan jeg låne den værsting motoren din? tenkte støpe et karosseri i glass fiber og kjøre på gatebil? i mine øyne er en gatebil en bil med lys, skilter (eventuelt at det kun handler om å gidde og få skilter på den) ikke en bil som som består av glassfiber og uten lys og garantert aldri i verden om du får skilt på, det er forskjellen, så du behøver ikke være så forbanna stor i kjeften

:spider

jeg ser på profilen din....

jeg prøver veb adressen din....

 

funderer.., tenker...

 

Hvem har pratet om kit car bygge uten lys?

Bør jo være lys på en bil?

bør jo se ut som bil?

Bør jo være funksjonibel og sikker?

Klare du ikke å se på en som shower med leketøy på Gatebil?

 

Å du...min motor er ikke bygget for sånn rundt - rundt kjøring....

 

Bare bygget for transport strekker til neste møte midt i natten, for å kjøre fra en og annen....

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår