Gå til innhold

Nå blir jeg litt redd...

Ranger emnet

Mark1

Anbefalte innlegg

Det finnes alltid et tiltak. :) Det er jo ulovlig å stå i tunneller og jobbe uten vern over åndedragene. Er ikke dette korrekt? Ettersom det heter at man skal alltid ha godkjent verneutstyr i utsatte stillinger.

Og er det egentlig strengt nødvendig å holde fartskontroll i en tunnel? Kommer personer til å omkomme om dem ikke gjør det? En panikk nedbremsing med en bil som har ujevne bremser i full fart i en tunnel med flere felt kan fort oppstå som en farlig situasjon. :P

Jeg har bare observert en tunnel kontroll og det var i krifast tunnellen rett sør for kr.sund.

Han hadde ikke noe over munnen. Og etter hva jeg forstår er ikke denne tunnellen av de mest moderne med supert avluftnings system. Samt at den er god på lengde.

Jeg er så fullt enig med Robert her oppe. Der hvor jeg bor ser man heldigvis lite slikt når skolebarn ferdes rundt veiene. Hva som skjer i tiden utenom skal man ikke snakke så høyt om. Men folk viser nå ansvar. (bor et stykke på landet så det er ikke så mangen som passerer utenom de som bor her)

Men i et tettbygget sentrumsområde hvor politiet virkelig trengs på dagtid ser man dem ikke fordi dem er opptatt med å jage en traktor som kjører 5 km/h fortere enn den har lov til på andre siden av byen.

Vi har en lokal politimann her i distriktet som er som snytt ut av en episode av LAPD. Han hopper rundt i hagen med plombert uzi og skuddsikker vest på kveldstid og blir anmeldt av naboene, det blir rapportert om husbråk og vill fest et sted og mistanke for narkotika, så han hopper like gjerne gjennom vinduet og brøler væpnet politi mens han veiver en pistol over dem som fortsatt er våken på festen, han møter opp på hvert eneste "fest" arrangemang og prøver å snakke med folk som om han er en av gutta, og han kjører som et svin på veien.

For dem som kjenner til historiene så kan jeg bekrefte at det er Gustav jeg snakker om.

Hvorfor lar dem slike betjenter slippe gjennom fingrene når dem oppfører seg på denne måten? Kjører man i 116 i 80 sonen så mister man retten til å føre kjøretøy i opp til 2 år.*kommer såklart an på situasjonen* Hvor går grensen for en politi betjent?

Noen burde seriøst skrive et klagebrev og sende til noen som har betydning for de sakene som kan være relevant. Og ikke til klagedisken på det lokale politikontoret.

^RaCk^ @ Efnet

Robert Krondorfer

]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RaCk

Hvorfor lar dem slike betjenter slippe gjennom fingrene når dem oppfører seg på denne måten? Kjører man i 116 i 80 sonen så mister man retten til å føre kjøretøy i opp til 2 år.*kommer såklart an på situasjonen* Hvor går grensen for en politi betjent?

Noen burde seriøst skrive et klagebrev og sende til noen som har betydning for de sakene som kan være relevant. Og ikke til klagedisken på det lokale politikontoret.

Her tenkt på dette en stund jeg også. Enkelte tjenestemenn i bergensområdet opptrer i strid med all sunn fornuft (og lovgivning). Og er en direkte fare for både seg selv og publikum. Disse ødelegger, naturlig nok, politiets rykte som hondhever av lov og orden. Det burde være i politiets interesse å få bukt med dette problemet, slik at politiet kan utføre sitt arbeide på en ordentlig og forsvarlig måte.

Problemet er vel at folk ikke ser hensikten med å klage på politiets adferd. Og når man i tillegg må oppgi identifiserende opplysninger ved klager, er det vel en del som kvier seg. Det er som kjennt veldig behagelig at politiet ikke hvet hvem du er :D

Men jeg er enig med deg Rack. Et klagebrev er absolutt på sin plass.

:eek: Dæven, nå hørtes jeg så serriøs ut at jeg nesten ble redd....:eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider