Gå til innhold

Høyt turtall på min 2,2 -87 mod.

Ranger emnet


Arild.

Anbefalte innlegg

På mon Audi 100 Q så har jeg problemer med høyt turtall . Har skiftet den saken som ligger oppå motoren . (er det luftmengdemåler?)

men det ble ikke bedre. Har laget en juksekobling så jeg kan bryte strømmen med en bryter. Da blir turtallet normalt. Er det noe rele som er forbindelse med dette ?

 

Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten er det tomgangsregulatoren (nr1.) eller så er det den vacumstyrte greia på siden av motoren (nr2.) Prøv å dra av slangen som går til den på siden og se hva som skjer...

 

2-1.jpg

 

Dette er på min 90 men tror ikke motorene er så forskjellige?

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomgangsregulatoren kan det ikke være for jeg prøvde en fra en annen bil som turtallet er ok på. Da får jeg prøve å skifte den andre greia å se hva som skjer. Er det noe rele som er i forbindelse med disse greiene da tro ?

Det er likedan på min som på den du har.

Takker .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomgangsregulatoren kan det ikke være for jeg prøvde en fra en annen bil som turtallet er ok på. Da får jeg prøve å skifte den andre greia å se hva som skjer. Er det noe rele som er i forbindelse med disse greiene da tro ?

Det er likedan på min som på den du har.

Takker .....

 

Naa, tror ikke det er noe forbindelse, men når du drar ut den vacumslangen og tetter den igjen så skal den gå enda fortere....om den ikke gjør det så kan det være at den 2regulatoren" som sitter der er gåen. Den justere bensintrykket på tomgang eller no sånt og den består av noe slags membran som kan ryke, om den har ryki så må du bytte den....Litt teit forklart men.

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

du kan jo justere tomgangen da....følg wiren der den endre på innsuget,så ser du en liiiten stuss på siden av innsuget under den plastdelen som wiren er feste i,immellom den stoore gummihetta å innsuget. i den sitter en MESSINSKRU.... skru den inn så ser du om det er nå respons.... MEN EN KLASSIKER er defekte slanger på veihusventilasjon å rundt den store gummihetta. bruker å være dåli dæm slangan(kjennes ut som dæm er laget av lakriis. veihusventilasjon er den slangen som er under fordeleren,men nede på blokka...!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår