Gå til innhold

Kompressor på Chevy LT1

Ranger emnet


Hersker Hans

Anbefalte innlegg

Originally posted by Lord Gryphon

Har hørt at lystgass kom på 1500,- for 30 sekunders moro. Kan ikke garantere at det er en pris som stemmer. men viss den gjør det så er det dyr moro, + at man kan jo ikke stikke på nærmeste Bensinstasjon og fylle opp mere eller....

 

Så dyrt ja. Det var sikkert en motor som brukte litt mere enn min motor ville gjort evt? Sverre Kahrs Racing på Alnabru veit jeg fyller. Han tar sikkert godt betalt. Syns det jeg har kjøpt der har hatt litt stiv pris. Men men.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hans,

 

Ettersom du allerede har en bånndel som er 4-bolta så burde utgangspunktet for påliteligheten allerede være god, men du må være sikker på at motoren orker en större effektökning. Hvor langt har den gått - du bör kanskje gjöre en liten overhaling för du begynner å trimme?

 

Effektmessig finns det så mange muligheter at det er umulig å gjöre en komplett liste.

Finns bl.a. en oppgraderingspakke som oppgraderer din LT1 til en LT4 med ca. 425hk. Du får sjekke rundt men har sett priser rundt USD2300.- for komplett pakke hos Jim Pace i USA:

http://www.paceparts.com/product.asp?0=0&1=0&3=55996

 

Dersom du önsker mer bånndrag/dreiemoment kan du alltids bytte ut den LT4 "Hot Cam'en" med noe som gir mer dreiemoment på lavere turtall - dreiemoment er det som gir deg akselerasjon, ikke 700hk ved 8000rpm. Men Camaro'n er vell likevel en ganske lett bil?

 

Eller du kan få dine topper modifisert, porta og med nye ventilfjærer og vippearmer + en ny kam og headers og du havner ett sted mellom 350-400hk. Kanskje noe billigere enn å konvertere til LT4.

 

I tillegg kommer uansett omprogrammering av PCM'en og eventuell overhaling av motoren.

 

Har ikke peiling på hva lystgass koster i Norge, i Göteborg betaler vi rundt SEK 150.- / kg. Om du ikke dytter inn mer 75-100hk rekker det en bra stund men det er jo ikke noe du bruker på landeveien akkurat.

 

mvh

PerSS

'96 Chevy Impala SS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Perss

Hei Hans,

 

Ettersom du allerede har en bånndel som er 4-bolta så burde utgangspunktet for påliteligheten allerede være god, men du må være sikker på at motoren orker en större effektökning. Hvor langt har den gått - du bör kanskje gjöre en liten overhaling för du begynner å trimme?

 

Effektmessig finns det så mange muligheter at det er umulig å gjöre en komplett liste.

Finns bl.a. en oppgraderingspakke som oppgraderer din LT1 til en LT4 med ca. 425hk. Du får sjekke rundt men har sett priser rundt USD2300.- for komplett pakke hos Jim Pace i USA:

http://www.paceparts.com/product.asp?0=0&1=0&3=55996

 

Dersom du önsker mer bånndrag/dreiemoment kan du alltids bytte ut den LT4 "Hot Cam'en" med noe som gir mer dreiemoment på lavere turtall - dreiemoment er det som gir deg akselerasjon, ikke 700hk ved 8000rpm. Men Camaro'n er vell likevel en ganske lett bil?

 

Eller du kan få dine topper modifisert, porta og med nye ventilfjærer og vippearmer + en ny kam og headers og du havner ett sted mellom 350-400hk. Kanskje noe billigere enn å konvertere til LT4.

 

I tillegg kommer uansett omprogrammering av PCM'en og eventuell overhaling av motoren.

 

Har ikke peiling på hva lystgass koster i Norge, i Göteborg betaler vi rundt SEK 150.- / kg. Om du ikke dytter inn mer 75-100hk rekker det en bra stund men det er jo ikke noe du bruker på landeveien akkurat.

 

mvh

PerSS

 

Tror motoren har gått 50000km ca. LT4 kit var interessant. Når jeg alikevel skal ha 6 trinns kasse trenger jeg kanskje ikke så må dreiemoment? med det skader selvfølgelig ikke.

 

ATI selger kompressorer som drever opp turtallet fra reimhjulet med tannhjul som lager en FET ule lyd. :-)

 

Procharger er en mere stillegående som kun bruker reimhjul.

 

Noen som har vært borti ATI P600B kompressoren? er den bra.

 

Noen som har noen meninger om hva som er best av

 

ATI, Procharger, Paxton eller Vortech. evt noen andre. vil ikke ha kompressor med separat smøresystem og tank hvertfall.

 

ATI P600B kit til LT1 skulle koste 3200$ og gi opptil 55% effektøkning..

 

Ta en titt på denne siden og last ned videoen øverst til høyre.

med bildet av LT1 blokka. hør den herlige lyden.. Flere videoer av bilen lenger ned.

 

http://darius240z.com/videos.htm

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

 

Motorene vi bruker er jo i utgangspunktet veldig like? hvis du skal kjøpe et pro charger kit. kunne du kanskje sagt fra? så kunne vi tatt en felles bestilling? har noen bra kontakter. Kanskje ikke på akkurat sånne ting.

 

Du har sikkert litt mere snøring enn meg på å skru motor. Så det hadde vært fint å kunne fulgt litt med på prosjektet ditt og kanskje brukt mye av de samme delene.

 

Hvilke store fordeler har LS1 i forhold til LT1 forresten?

 

http://www.darius240z.com

 

så klikker du på sykkelen. deretter 240z. det er en fin lt1 motor med kompressor. er noen videoer der og. hvis du klarer å sile dem ut fra symaskinvideoene.

 

Hei sorry seint svar sjkjer mye om dagen serru.

 

Nei LT1 og LS1 er to helt forskjellige motorer uten noen likheter bortsett fra de er 90grader V motorere begge to.

 

LS1 er i hel alu og sitter i 97corvette og 98 camaro og opp.

 

Pro charger kitta er nok ganske like siden motoren er på nesten samme kubikk kun braketter og monteringsdetaljer er forskjellige.

 

Er ikke så mye og følge med på samler deler om dagen og lagrer unna etterhvert som de kommer.

Kan begynne og lage motor og gir fester da men det er sommer og jeg vil kjøre bil ikke mekke nå.

 

Den største fordelne er at den veier 80-90 kg mindre en full støpejern SBC det er mye vekt og spare i fronten når det skal svinges.

 

Jepp se her er en med LS1 i 240 sin http://240z.jeromio.com/

 

Og jo LT1 og LT4 har svakere råder en de gammle som heller ikke har spesielt sterke råder. grav fra så kalte pink råder og lette stempel så kan du varve litt.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår