Gå til innhold

Demontere front og bakfanger

Ranger emnet

al3x

Anbefalte innlegg

Hei,

Driver å pusser ned bilen nå, skal lakkeres opp på nytt igjen =)

Så jeg lurte på om det er noen som har noen lure ideer til hvordan jeg skal få av fangerne mine? Har prøvd å løsne de skruene som de er festa med men de sitter noe så inni **** hardt fast!

Finner heller ikke ut hvordan jeg skal få løs plastikk grillen på venstre sia (sett fra førersetet) på frontfangeren, sitter en skrue bak der å som må løsnes på for å få av fangeren å (tror jeg).

Må nesten ha av fangerene for å få pussa og sparkla de ordentlig å =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært av med bakfangeren, men følgende prosedyre gjelder for den foran:

Napp ut begge sidegrillene foran, bare ta tak innerst og dra ut.

Når du legger deg ned på bakken og ser opp i selve fangeren, sitter det en XZN-bolt på hver side. Disse kan det være lurt og kjøpe nye når du monterer sammen igjen.

Skal også sitte noen skruer gjennom fangeren og innerskjerm helt i ytterkant, men ofte er disse forsvunnet eller kjørt istykker. Disse må i såfall fjernes først.

Når disse to er skrudd ut, henter du en kompis og tar tak i hver deres side (ved hjulbuen), og drar ut og skyver fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått av frontfangeren og nå skal jeg begynne å pusse på bakfangeren. MEN, den sitter bom fast på midten. Fikk løsna den på sidene, ved hjulbuene, men når jeg skal "dra den rett ut" (som det står i Haynes manualen" sitter den like fast. Har tatt ut de 4 skruene i bagasjerommet, har 6 av dem der da, men det er vel bare de ytterste 4 som skal ut.

Ser nesten ut som at den er festet i en ramme på innsiden av fangeren? =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått løsna den på midten og høyre sia. Men ikke f**** om den vil av ved venstre hjulbue :P Tørr ikke dra for hardt i frykt for at den skal brekke heller :s

Skulle egentlig ikke være så vanskelig å få den av. Dytte den fremover (mot motoren liksom) og vippe den av ved hjulbuen, men neida...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må av med alle 6 skruene som er i bagasjerommet, siden du har hengerfeste, er det et "krav" om bedre feste til bakre støtbjelke.

Da alle de 6 skruene er av, så er det vel skruer i hjulbuene, fjern alt du ser.

Så skal det bare være å dra den ut. Og ja, den sitter noe så helt for jævelig.. Kan også hende at du må ha hjelp og kanskje prøve at de drar litt ut mot hver side ved hjulbuen i tilegg til at de bytter bakover!

Lykke til! ;)

PROSJEKT PASSAT1 '98
PROSJEKT A4 XXLINE '95 gamle bilen

NÅ ~ VW Passat GTE '16

X ~ VW Passat `08 SportLine
X ~ VW Passat `98
X  ~Audi A4 `95
Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider