Danern Skrevet Juli 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 Skal bytte topp pakning før jeg chipper og skrur opp trykket mer, ettersom det svetter litt olje fra toppakningen nå. Er det noe som er vanlig å skifte i toppen da? med det samme jeg har den av? tikker en del i den..så er spent på åssen det ser ut der. Veit folk har prata om noen gummi dempinger til ventilene eller noe sånt? Burde vel få i noe annet en T-kammen mens jeg er i gang og..noen som har en bra A-kam til salgs? FT-motor Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Juli 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 Jeg hadde sjekka åssen ventilen ligger ann på setene og evt slipa ventiler og seter. Samt bytta "hattene" eller gummitetningene som sitter på styringene til innsugsventilene. Dempegummiene kan du la være å sette i da døm blir harde, går i oppløsning og setter seg i sila til oljepumpa. Så smeller du i en A-kam (kan hende jeg får et par i mårra) og justerer klaringa til 0.40-0,45 på kald motor (mener jeg det var). da blir den krem. Kjenner du foresten er kar fra skarnes som kjører 940T? heter kristian. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danern Skrevet Juli 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 Oki! Da begynner jeg med dette i første omgang. Men har jo F-motoren min stående med 530 topp som har gått 200.000 bare..vurderer å sette i den. For den skal vel passe? er det noen forskjell på 530 med eller uten turbo? Kjenner kristian ja! Bilen hans begynner å bli ganske fin:thumb Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Juli 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 nja eneste kan vel være att den kan ha plugga dysehull, noe som evt ikke gjør noe hvis du skal ha den på en ft. eller åpne dysehull som du selv må plugge.. Jeg anbefaler deg og rett plane toppen før du bytter.. da er du sikker (helt sikker) på att den ikke har vridd seg litt osv.. Nye ventiltetninger og sånt snacks burde du også påkoste.. sett i en vx3 kam eller t5 race kam.. A kam funker også fint! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Forskjellen på 530 fra sugis og turbo er eksosventilene. De er saltkjølte på turbo (natriumsfylte eller noe sånt) men det har ikke så mye å si. Uansett så lønner det seg å koste på litt. Eller bare få tak i en 531 topp og bruk litt kronasjer på den. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 eller få tak i en 531 topp som noen har brukt litt kronasjer på allerede... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 låner denne tråden litt:) jeg tenkte å overhalle motoren min (b230et) må vel også bytte kammen ettersom jeg skal flytte fordeleren ned i blokka.. hvilken kam burde jeg bruke.. har en kam fra en b230e 85mod mener det er h-kam (den har 530 topp) også en fra en b23e 82mod, mener den er en k-kam (den har 405 topp) også har jeg endel kammer fra b19 og b21 motorer liggede.. hva burde man gjøre med en topp når man først skal "gå" over den og overhalle den?? Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Du trenger ikke å bytte kam for å flytte fordeleren den veien, det er andre veien man må det. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Juli 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2006 Du trenger ikke å bytte kam for å flytte fordeleren den veien, det er andre veien man må det. oki.. er den best den kammen som er i motorn da? eller er de jeg har liggende noe bedre? Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danern Skrevet Juli 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2006 Hmm! ok..men da bruker jeg toppen fra F-motoren jeg! den var bra når jeg brukte den sist..har ikke råd til 531 nå..men har fått tak i a-kam så da hjelper vel det litt! Mye tar dem vanligvis for å plane en topp? Da bestiller jeg ventil tetninger og de gummi hatta da? hvor kjøper man sånne chims? Har noen prøvd sotesatsen til bcb? holder den eller må jeg kjøpe volvo deler? Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.