Gå til innhold

sprayboks/ sprøyte lakking

Ranger emnet

Pater

Anbefalte innlegg

har lakkert ene speilet mitt i dag, og har så si nesten brukt en hel boks, 400ml tror jeg det var, hehe..... hvordan skal man da klare å lakke en hel bil med ca 4 liter som folk sier går med på en hel bil....????? tenkte litt på det her når jeg drev på i sta

94 AUDI 80 Quattro (Competition)

===>>

x 83 VW Golf GTI16V - Solgt

x 91 VW Golf GTI16V - Solgt

x 88 VW Golf GL - Oppbrukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har du klart å bruke så mye lakk på et speildeksel ??

Jeg bruker under 1/2 dl på speildeksel

og hellakkering på en bil av Audi sedan størrelse bruker jeg ca 2-2.5 liter med lakk som har normal dekkevne

hehe, vet ikke jeg, sikkert en del som går i løse lufta også men, lakket to strøk, hehe.... må jo ha 15 liter om jeg skulle ha tatt en bil jeg, :D.... ser man forskjel om det er lakket med sprøyte eller boks på sånne små ting? lure på å gå til innkjøp av en sprøyte

===>>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det ikke bare er lakk i en sprayboks, men drivgass også!. Vet ikke hvordan fordelinga er, men hvis du kjøper en boks med 400ml så er det vell nepp 400ml rein lakk for å si det sånn.. .

Når man bruker sprøyte så er det jo lufta som drar med seg lakken, hvis man skulle brukte en sprayboks til sprøytelakkering, sånn hypotetisk, så ville man trengt en super mega usansynlig stor boks.

En sprøyte bruker mye mere luft enn en sprayboks bruker gass, derav finere forstøving, tror jeg ?.

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. hva har du gjort?

En hel box på et stakkars speil :-P

Høres ut som du har stått en meter fra speilet og sprayet, så et par dråper treffer speilet og resten en dam på gulvet :)

Lurer også på om det er stor forskjell på spraybox og sprøyte med litt erfaring?

Begge ved hjemme lakkering da..

Hvordan var resultatet da pater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. hva har du gjort?

En hel box på et stakkars speil :-P

Høres ut som du har stått en meter fra speilet og sprayet, så et par dråper treffer speilet og resten en dam på gulvet :)

Lurer også på om det er stor forskjell på spraybox og sprøyte med litt erfaring?

Begge ved hjemme lakkering da..

Hvordan var resultatet da pater?

syns det ble veldig bra...... noen som kan legge ut bilde for meg, om jeg sende på mail ell noe..... har ikke noe opplastnings program tilgjengelig nå

===>>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

send d til megm'm

sendt på mail nå, sleng dem ut da :) vet ikke helt om jeg skal ha på klar lakk, bør man det? tror ikke bilen min har klarlakk fra før, ikke helt sikker

===>>

Lenke til kommentar
Del på andre sider