Gå til innhold

Bilstereo projekt - Pioneer!

Ranger emnet

bjorlien

Anbefalte innlegg

Godkveld, nå får jeg snart lønn å venter på å bestille bil anlegg fra Pioneer, har gode kontakter så får veldig bra pris, men er har langt i fra bestemt meg hva jeg skal invistere i, har sett meg ut litt forskjellig:

Spillere:

Pioneer DEH-P88RS

ELLER

Pioneer DEH-P75BT

Forsterkere:

Pioneer PRS-D1000M Monoblokk, 1 på hvert subwoofer element, alså 2 stk

Pioneer PRS-D400 4-ch

ELLER

Pioneer GM-7200M Monoblokk, 1 på hvert subwoofer element, alså 2 stk

Pioneer GM-6200 4-ch

Subwoofer:

Pioneer TS-W3004SPL 2 STK

ELLER

Pioneer TS-W2504SPL 2 STK

ELLER

Pioneer TS-W306DVC 2 STK

Høytalere:

Pioneer TS-E136C fronthøytalere

Pioneer bakhøytalere

Så spørsmålene mine er, hva bør jeg velge av forsterkere, Pioneer PRS-D1000M Monoblokk og Pioneer PRS-D400? Eller forslaget under; Pioneer GM-7200M Monoblokk og Pioneer GM-6200 4-ch? Jeg liker selv veldig godt de digitale forsterkerne (forslag nr 1)..

Så sliter jeg selv med å velge subwoofere! SPL subbene vil jo spille desidert mye bedre en TS-W306 subbene, men har jeg forsterker nok til 2 stk TS-E3004SPL vis jeg velger å kjøre 1 stk PRS-D1000M på hvert element?

Håper noen vil ta seg litt tid å hjelpe meg, står om litt mye penger her så vil ikke kjøpe noe feil:D hehe..

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Subbene bør hvertfall få litt mat, Pioneer selv anbefaler at man bruker minimum PRS-D3000SPL på disse subbene, du kan klare deg med mindre, men hvor mye moro du får blir noe helt annet..

Så da vet du det hvertfall, så kan du prøve å finne noe i ca samme klasse.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vett at de krever endel, men har sinnsykt lyst på Pioneer PRS-D1000M og Pioneer PRS-D400 forsterkerne, går bittelitt etter design og for å få det kulest mulig, men lydkvaliteten er selvfølgelig viktigst!

Tror du ikke PRS-D1000M vil drive en TS-W3004SPL element bra? Bør jeg gå ned til Pioneer TS-W306DVC subelement da for å få best mulig lyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp tror jeg har bestemt meg for dette systemet her;

Spiller

DEH-P88RS

Forsterkere

PRS-D400 - 4-ch forsterker

PRS-D1000M - Monoblokk

PRS-D1000M - Monoblokk

Subwoofere

TS-W3004SPL

TS-W3004SPL

Høytalere

TS-E176C Bak-høytalere

TS-E136C Front-høytalere

Skal bli bra dette, høytalerkabler osv kommer jo i tillegg da;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til jeg har tenkt litt på, er det mulig å bygge kassen slik som forslag nr 1 viser, alså sette elementet oppver? Eller bør det stå slik som forslag nr 2?

subwoofer%20kasse.JPG

Forslag nr 1 er jo mye kulere en å sette den helt loddrett, men spørs bare om jeg mister mye av trøkket fra bassen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Kommer jo ann på hva slags bil du har det..

kjører du en golf/civic så er det ett fett åssen du setter den nesten. I de bilene kommer lyden greit frem uansettt.. kjører du 240/primera så er det litt mere dill dall som skal til for og få lyden inn i bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider