bjorlien Skrevet Juli 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 Godkveld, nå får jeg snart lønn å venter på å bestille bil anlegg fra Pioneer, har gode kontakter så får veldig bra pris, men er har langt i fra bestemt meg hva jeg skal invistere i, har sett meg ut litt forskjellig: Spillere: Pioneer DEH-P88RS ELLER Pioneer DEH-P75BT Forsterkere: Pioneer PRS-D1000M Monoblokk, 1 på hvert subwoofer element, alså 2 stk Pioneer PRS-D400 4-ch ELLER Pioneer GM-7200M Monoblokk, 1 på hvert subwoofer element, alså 2 stk Pioneer GM-6200 4-ch Subwoofer: Pioneer TS-W3004SPL 2 STK ELLER Pioneer TS-W2504SPL 2 STK ELLER Pioneer TS-W306DVC 2 STK Høytalere: Pioneer TS-E136C fronthøytalere Pioneer bakhøytalere Så spørsmålene mine er, hva bør jeg velge av forsterkere, Pioneer PRS-D1000M Monoblokk og Pioneer PRS-D400? Eller forslaget under; Pioneer GM-7200M Monoblokk og Pioneer GM-6200 4-ch? Jeg liker selv veldig godt de digitale forsterkerne (forslag nr 1).. Så sliter jeg selv med å velge subwoofere! SPL subbene vil jo spille desidert mye bedre en TS-W306 subbene, men har jeg forsterker nok til 2 stk TS-E3004SPL vis jeg velger å kjøre 1 stk PRS-D1000M på hvert element? Håper noen vil ta seg litt tid å hjelpe meg, står om litt mye penger her så vil ikke kjøpe noe feil:D hehe.. Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Juli 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 Subbene bør hvertfall få litt mat, Pioneer selv anbefaler at man bruker minimum PRS-D3000SPL på disse subbene, du kan klare deg med mindre, men hvor mye moro du får blir noe helt annet.. Så da vet du det hvertfall, så kan du prøve å finne noe i ca samme klasse. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorlien Skrevet Juli 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 Ja vett at de krever endel, men har sinnsykt lyst på Pioneer PRS-D1000M og Pioneer PRS-D400 forsterkerne, går bittelitt etter design og for å få det kulest mulig, men lydkvaliteten er selvfølgelig viktigst! Tror du ikke PRS-D1000M vil drive en TS-W3004SPL element bra? Bør jeg gå ned til Pioneer TS-W306DVC subelement da for å få best mulig lyd? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gt-4-Ever Skrevet Juli 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 Ikke kjøp 6x9 høyttaler, kjøp heller et komponentsett til, evt. et tre-veis sett. Når du har to suber så har du bass i massevis Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorlien Skrevet Juli 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 Jepp tror jeg har bestemt meg for dette systemet her; Spiller DEH-P88RS Forsterkere PRS-D400 - 4-ch forsterker PRS-D1000M - Monoblokk PRS-D1000M - Monoblokk Subwoofere TS-W3004SPL TS-W3004SPL Høytalere TS-E176C Bak-høytalere TS-E136C Front-høytalere Skal bli bra dette, høytalerkabler osv kommer jo i tillegg da;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorlien Skrevet Juli 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 En ting til jeg har tenkt litt på, er det mulig å bygge kassen slik som forslag nr 1 viser, alså sette elementet oppver? Eller bør det stå slik som forslag nr 2? Forslag nr 1 er jo mye kulere en å sette den helt loddrett, men spørs bare om jeg mister mye av trøkket fra bassen da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf IV driver Skrevet Juli 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 Så lenge kassevolum blir det samme, skal ikek dette ha noe å si. Eneste man skal være litt "forsiktig" med, er å lage HELT firkantede kasser, men slik du har tenkt her kan jeg ikke se at skal være noe problem. Mvh Siter - 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n" x 98 Mod VW Golf IV (solgt) Stor takk til Anders Fleischer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gt-4-Ever Skrevet Juli 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 Funker fett uansett, jeg har min liggende på skrå opp mot bakruta Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorlien Skrevet Juli 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 Men bør elementene peke utover eller inn mot baksete på bilen? Jeg tenkte jo å sette elementene skrått oppover ut av bagasjerommet liksom, hva anbefaler dere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gt-4-Ever Skrevet Juli 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 De fleste bruker den skrått bakover, blir visst bedre utnyttelse av subene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fosgate1 Skrevet Juli 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 bjorlien skrev: Men bør elementene peke utover eller inn mot baksete på bilen? Jeg tenkte jo å sette elementene skrått oppover ut av bagasjerommet liksom, hva anbefaler dere? Det er jo egentlig bare og prøve seg fram. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Juli 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 Kommer jo ann på hva slags bil du har det.. kjører du en golf/civic så er det ett fett åssen du setter den nesten. I de bilene kommer lyden greit frem uansettt.. kjører du 240/primera så er det litt mere dill dall som skal til for og få lyden inn i bilen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg