mrE Skrevet Juli 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 vurderer å kjøpe en avlastningsventil til min 1.8t 98mod..har hørt mye bra om turboXs sine produkter,tenker da først og fremst på 25mm siden den skal kobles til den orginale resirkulerings slangen,vil jeg da trenge å blende returen til innsuget? er også intressert i evt erfaringer folk har med turboXs og andre typer pop-off's? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andy_mcnabb Skrevet Juli 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 Kun resirk ventil på 1.8T. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Juli 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 Jess..kun resirk...ellers vil du få en dau motor... Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrE Skrevet Juli 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 Kun resirk ventil på 1.8T. takker for svar,men det ble litt brått..skjønte ikke helt hva du siktet til her,å ikke blende returen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pjv84 Skrevet Juli 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2006 Resirk ventil!!! Hør med Ts Racing. Hvis du kjører med ventil som som blåser luften ut av systemet så drukner den i bensin. Og hvis du skal ha det alikevell så sett den på kald siden av motoren. Men anbefaler resirk ventil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Juli 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2006 takker for svar,men det ble litt brått..skjønte ikke helt hva du siktet til her,å ikke blende returen? Kjøpe resirkulerings ventil som ikke blåser ut som en "popoff". Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedUP Skrevet Juli 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2006 Kjøpe resirkulerings ventil som ikke blåser ut som en "popoff". Du får jo den flotte "katish" lyden med avlastingsventilen også,fikk montert en forgeventil og luftfilter hos tsracing,ble fet lyd. A Siter Herved fotgjenger :( A3 TQ solgt http://www.vwaudi-club.no/?s=car&car=5742 (206 solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
106s16 Skrevet Juli 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2006 Har SKN resirk.ventil fra NBS, og K&N filter... Gir greit med lyd, og er bedre for motoren med den kjempefine LMM... hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poppet Skrevet Juli 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2006 Har SKN resirk.ventil fra NBS, og K&N filter... Gir greit med lyd, og er bedre for motoren med den kjempefine LMM... hehe Hva oppnår man med en slik resirk.ventil? får man mer effekt eller? kan noen legge ut noen bilder av hvordan/hvor man monterer den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
106s16 Skrevet Juli 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2006 Kan ikke si jeg har sinnsyk peil på dette, men den hjelper vel med å avlaste turboen ved å fjerne "overflødig" luft fortere, ut gjennom LMM og luftfilteret via ventilen. Om det gir så mye effekt er vel et spørsmål, men det er bedre for selve turboen som slipper å slite så mye. Nå sitter det jo en slik avlastnings resirk.ventil der fra før av. Type Bosch plastikk... Men den er jo noe "slækkere" i fjøringa enn feks. Forge/SKN sine i litt mer solid utførelse. Jeg har en sånn en: http://193.213.24.227/4daction/WA_Bilder/?Vare=12197&ASP=1740074&Type=Audi&Model=S3&Year=1999&Back=WA_Katalog+ASP=1740074+Type=Audi+Model=S3+Year=1999+Klasse=11 På denne bruker du bare de 3 orginale slangene på de 3 hullene, uten noe hokus pokus. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poppet Skrevet Juli 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 Jeg monterte forge avlastingsventil på min bil i sta, men jeg synes jeg fikke så rar lyd ut av den, den gir fra seg en slags pipelyd når den slipper trykket, er det riktig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
106s16 Skrevet Juli 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 En slags plystrelyd? Er ikke så markant lyd i denne som i en åpen en. Er vel selve fjørsystemet inn den som er litt mer solid enn i plastventilen, og da blir det vel mer "pipe/plystrelyd". Bilen lader kanskje litt jevnere med den ventilen også? Ikke sånn smånøkk... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poppet Skrevet Juli 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 En slags plystrelyd? Er ikke så markant lyd i denne som i en åpen en. Er vel selve fjørsystemet inn den som er litt mer solid enn i plastventilen, og da blir det vel mer "pipe/plystrelyd". Bilen lader kanskje litt jevnere med den ventilen også? Ikke sånn smånøkk... Fant det ut, den satt feil vei. ble fortalt av forhandler at den skulle sitte likt som den orginale, men det var feil. på denne type resirk skal trykket inn på siden, ikke under. derfor låt det så rart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrE Skrevet Juli 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 Fant det ut, den satt feil vei. ble fortalt av forhandler at den skulle sitte likt som den orginale, men det var feil. på denne type resirk skal trykket inn på siden, ikke under. derfor låt det så rart. men i en resirk.ventil så dumpes ikke luften som i en dumpventil,så det vil vel ikke bli samme lyd?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andy_mcnabb Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Lyden kommer ut av luftfilteret... så du må ha åpent filter for å få noe som helst lyd. Resirk slipper ikke ut noe som helst, den kjører alt tilbake. Og det måler LMM og hvis du setter på åpen dump blir verdiene feil og bilen går ikke som den skal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg