Gå til innhold

Sommerjobb: 78" 244 restaureringprosjekt (oppdatert 17.10.06)

Ranger emnet

tohola

Anbefalte innlegg

Tilpasset og punktet plate, etterpå ble det helsveist.

DSC01287.jpg

Fant litt mer rust og, andre sida er mye verre. Der må jeg kappe deler fra en donorbil. Bajonettsag og bilopphuggeriet neste stopp.

DSC01288.jpg

DSC01289.jpg

Regner med å hente lakk til bilen på fredag og se om jeg får skaffa noe sandblåsesand imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...

Joda, nytt bakstykke er montert og grunnet med washprimer. Nå har jeg igjen rusta bak hjulet på ene sida og rundt bakerste ruta. Etter det blir det sandblåsing.

Har ikke hatt tid til å laste opp bilder siden jeg har alt for mye å gjøre å ikke har tid til å sitte her med modem. Men ting skjer. Fult av deler til bilen er bestilt osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kan bli hardt å bli ferdig med bilen til jeg drar på skole igjen. er jo ikke mer enn knappe 4 uker igjen...

Dem siste dagene har gått med på å lakkere en halv V70 og legge solfilm på en Vectra. Nå skal det legges solfilm på V70 og Passat innimellom slagene på 244 og 960ien. Jeg har alt for mye å gjøre som vanlig, men, men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update fra bytte av bakstykket

Før start

DSC01334.jpg

Påbegynt kapping/punktborring.

DSC01335.jpg

Klargjort for innsveising av nytt bakstykke. Sandblåst/slipt rent for rust på flatene og sprayet i zincspray.

DSC01345.jpg

Nytt bakende på plass, sprøytet i rikelig med tynn washprimer for å få det til å trekke inn mellom platene.

DSC01346.jpg

Utsikten fra garasjen min, mange jern i ilden som dere kanskje ser. Er enda flere biler på gårdsplassen som ikke vises på bildet. hehe

DSC01348.jpg

Innimellom blir det tid til en liten tur på fylla, å da skal det selvfølgelig skiltes om det.

DSC01343.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjjja:) deg møtte eg på statoil rakkestad når eg tenker meg om. du kjørte 960en. Synd eg satt på med en !!!!!FORD!!!!! Du hadde kanksje kjent meg igjen viss ikkje så kunne vi slått av en prat...

Jaja... må si du er god å mekke kaross:)

-Volvo 940 Turbo

M90 og B230FT e ein god kombinasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider