DaButcher Skrevet Juli 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2003 Jeg trenger noen STIVE gassdempere.. de skal slenges på bilen min sammen med 45mm lesjöfors fjærer. Bilen min er en 1980' 242DL med "nivomat" klistermerke, men jeg finner ikke noe nivomat utstyr i bagasjerommet, så jeg tror nivomat har blitt fjernet. Det er GASS jeg må ha.. De må være STIVE også, da jeg hengte på en av admins i volvo power team sin bil og jeg klarte ikke å rykke den nesten! det var rsport fjærer og dempere da.. Håper jeg kan få noe lignende.. han likte ikke så stivt da.. og jeg har mindre profil på dekkene, hehe.. *ønske seg stivere fjæring* og: hvor kan jeg få byttet dempere og fjærer og tatt hjulstilling til bra pris i oslo? eller kanskje jeg bare bør vente til jeg er back in bergen.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Juli 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2003 Jeg har R-sport understell liggende i volvoen nå.. Har stygge planer om å hive det på, for det er det stiveste du får :) De blir nok DIIIIIGGG!! :D Med mindre du gir et himla godt tilbud på dem som jeg ikke kan motstå da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2003 Vel, hva må du ha får å selge det? Har du stabstager i 25mm også da? Jeg sender mail med ipdusa.com for tiden.. de sier man kan få bilstein til å oppføre seg som r-sport.. Hi Eric, I have some more questions for you.. * Strut is the front shock? * Heavy duty bilstein = TC ? If I where to buy 2 rear and 2 front gas shocks, Upper & Lwr Chassis Braces (Cherry Turbo),25/25mm anti sway bars, Lower tie bars, Upper chassis braces what would the freight be? And how much tax? Is it possible to get it sent as a present? as then the tax would not be there :) If I also got some other Norwegian members to order swaybars, etc.. could we get some group discount, free freight, or something like that? I know it costs money to run a shop, but it also cost money to buy from the shop :p I really like ipdusa, but the freight and the tax.. (24% tax in norway) increases the price somewhat.. I might get some american member in the volvo club to buy and send though, if that's more "doable": If we where to get some good deal, I think that several members from Norway in Volvo Power Team would be interested.. Sincerely, Olav Alexander Mjelde olav-x@volvo-power.net +47 98 42 53 42 http://www.volvo-power.net Admin & Webmaster Quoting EricM@ipdusa.com: > Hello Olav. I think you would be interested in the KONI shocks and struts. > They are about as stiff as we have out of the box. HOWEVER, Bilstein will > re-valve any of their shocks, so you could buy some Bilstein Heavy Duty > shocks and send them to Bilstein and have them change the valving to the > original R-sport valving. That might be a good option. Their phone number > is > 1.800.537.1085 when you call, ask for Dan Mosier and tell him that IPD sent > you to him. He should be able to help you out. > > Best regards, > Eric Mollerstuen > > -----Original Message----- > From: olav-x@volvo-power.net [mailto:olav-x@volvo-power.net] > Sent: Wednesday, July 16, 2003 10:25 AM > To: info@ipdusa.com > Subject: Request for more information. > > > Subject: Suspension Products > > Name: Olav Alexander Mjelde > > Address: Orratuo 14 > > City: Bergen > > Country: Norway > > Email: olav-x@volvo-power.net > > Phone: +47 98 42 53 42 > > Fax: dont have any > > Comments: Hi! I run this volvo club, called Volvo Power Team, and one of > the > other admins has a volvo 244 turbo original modified with r-sport by volvo, > when new.. I tried hanging on the front end of the car, and his suspension > is STIFF.. I barely could move it at all.. I've bought some 45mm lowering > lesjöfors springs, but do you provide shocks that are STIFF ? ps. My car > has > "nivomat" sticker in the trunk, but I think the nivomat kit has been > removed, as I cannot find any nivomat-like items in my trunk. I have a > 1980' > volvo 242DL. > > Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Juli 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2003 Originally posted by DaButcher Vel, hva må du ha får å selge det? Har du stabstager i 25mm også da? Jeg sender mail med ipdusa.com for tiden.. de sier man kan få bilstein til å oppføre seg som r-sport.. Vet ikke helt, hva koster bilstein da? Disse er en del stivere enn dem... Men gi bud, så vet jeg hva jeg har å gå etter! Så skal jeg sjekke bilen min nermere, og se om det erverdt å hive dem på,eller om jeg bare skal selge! Har ikke 25mm stag nei, men har litt lyst på! HVa koster noe sånt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 18, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2003 Originally posted by Robert Vet ikke helt, hva koster bilstein da? Disse er en del stivere enn dem... Men gi bud, så vet jeg hva jeg har å gå etter! Så skal jeg sjekke bilen min nermere, og se om det erverdt å hive dem på,eller om jeg bare skal selge! Har ikke 25mm stag nei, men har litt lyst på! HVa koster noe sånt? Bilestein er billige saker (iaff fra usa). Man får dem vel for 50$ stk. (Touring Car serien). Jeg tror R-Sport er mer som Koni.. Koni koster vel nye (gule) ca. 1200kr stk fremme og 7-900kr stk bak. De bilstein Heavy Duty (ikke TC), kan revalves til å være som R-Sport. For priser på stabstag, etc. sjekk www.ipdusa.com Vi kan få rabatter derifra, om vi tar en "masseordre". I could definately get you a discount on the parts if you had a good sized order, say 5 sets or more. And I could throw in a bunch of stickers so you could advertise IPD in Norway. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Juli 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2003 Nå tok jeg nettopp på disse R-sport sakene, bak da... STIVT! Skamsenket er den og.. gleder meg til å få den på veien, forhåpentligvis får jeg det til iløpet av neste uke, så lakk i helgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2003 Originally posted by Robert Nå tok jeg nettopp på disse R-sport sakene, bak da... STIVT! Skamsenket er den og.. gleder meg til å få den på veien, forhåpentligvis får jeg det til iløpet av neste uke, så lakk i helgen. bruker du ikke de fremme? Jeg vil ha!! hehe.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet Juli 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2003 Du kan kjøpe bilstein sprint dempere da, de er rimelig stive de også!! Kollevold bla har dette. En kamerat av meg har dette på 242'n sin, og det er ikke langt unna R-sport sine det. Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Juli 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2003 Jo, skal ha dem på fremme og vettu:) Har 1 til overs da, hehe:) Men herrekubikk så stivt det er nå! Gleder meg som en idiot til å få driten ferdig!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2003 Originally posted by Robert Jo, skal ha dem på fremme og vettu:) Har 1 til overs da, hehe:) Men herrekubikk så stivt det er nå! Gleder meg som en idiot til å få driten ferdig!! hmm, jeg byr deg 1000kr for to fremdempere.. om de er i topp stand da.. hehe Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Juli 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2003 Du kan få 1.... :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Juli 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2003 DaButcher.... du var vel ikke den beste i klassa di i engelsk vel? Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 24, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2003 Originally posted by CrZy_T DaButcher.... du var vel ikke den beste i klassa di i engelsk vel? hva av engelsken vil du klage på da? Jeg fikk nå 5 i karakter iallefall. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 25, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2003 jeg tar å punger ut litt penger til Koni Sport (gule justerbare). kjøper dem om ca to uker :-) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg