Gå til innhold

plastigauage og oppstart etter bytte av lager

Ranger emnet

jossa

Anbefalte innlegg

jeg hadde (og har pleid å gjøre) kjøpt helt nye lager uansett jeg.. koster noen få hundrelapper bare. også pleid å bruke plastigage, og har ikke hatt noen problemer med lagerhavari osv.

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm .. snakket med selgern å han mente på at siden veiva er polert ned så har det ikke no å si hvor de forsjellige lagrene står..

hva er tankene rundt dette?

Enten er det blank løgn fra hans side eller så vet han bare ikke hva han snakker om. Når man (mikro)polérer ei veiv tar man bort så lite materiale at det knapt nok er praktisk målbart. Diameteren på standard lagerjournaler variérer mye mere (relativt sett) enn diameter før/etter (mikro)poléring.

Monter lagrene du har (forutsatt at de ikke ser veldig slitt ut), mål med plastigauge, sett deg inn i de ulike tykkelsene på lagrene (fargekodene),

stokk om på lagrene slik at du får best mulig klaringer, bestill opp lagrene du trenger fra Honda.

Meget god idé!

jeg hadde (og har pleid å gjøre) kjøpt helt nye lager uansett jeg.. koster noen få hundrelapper bare. også pleid å bruke plastigage, og har ikke hatt noen problemer med lagerhavari osv.

Å, gleden å være Mazda-eier. Største ulempen med å være HondaHode er nettopp deleprisene (selv i USA snakker vi grei prisforskjell ifht. andre Japanske bilmerker).

EDIT:

Merk at en hel folk på H-T har hatt stort hell med å bruke lager fra ACL. Jeg ser titt og ofte at det dukker opp motorbygge' med deres lager, og de motorene behandles ikke pent heller. Til tross for det ser holdbarheten ut til å være like god som med OEM Honda lagre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider