Gå til innhold

Dyno - gjett bilen

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Samme bil, samme dyno, før (RunFile_012) og etter (RunFile_26) motorbygge (jeg tror begge deler er etter mapping). Og den er fortsatt N/A. Effekten er målt på bakhjulene. Åssen bil? Hva kan være gjort med motoren? Merk at dreiemomentet er oppgitt i foot-pounds (lbs/ft). Gang med 1.35 for å få Nm.

dyno3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt korrekt! Er InlinePro sin 2.5-liter stroker; fra 87*84 til 89*100 millimeter borring/slag, om jeg ikke husker helt feil. Meget spennende. Det gjør seg med alt det bunndraget i en S2000 kan jeg tenke meg; bånn gassen i andregiret i relativt lav fart, og vips ligger man 90° på fartsretninga! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3,8 liter? Isåfall trenger man da iflg. mine kalulasjoner 101 millimeter borring. Bore spacingen på NSX-motorene skal være 98 millimeter etter hva jeg har fått med meg, så da har man borret bort hele sylinderet og vél så det. Jeg kan bare anta at det var litt stroking inne i bildet også. Med f. eks. 90 millimeter slaglengde trenger man da 94,5 millimeter borring - burde være mulig. Men dette er vel OT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The engine being built in this article is our largest displacement naturally aspirated engine available using an 88mm stroke and 95mm bore achieving a displacement of 3.8L (3743cc). The engine is being built with a slight increase in compression of 10.5:1 from the factory 10.2:1 compression. Due to the quality of materials and increase in combustion burn efficiency through adjustments in the cylinder head and pistons design, increased compression can be achieved with out affecting reliability of the engine.

Jeg elsker den siste delen av den siste setningen der :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider