Gå til innhold

Hvordan få av nålene på speedo og turteller????

Ranger emnet

stianth

Anbefalte innlegg

det gikk ikke..... fikk av nåla på speedoen men turtelleren satt noe så inni hamperæva godt. så den knakk nesten, så jeg lot den være... men tror jeg bøyde den pinnen... for etter jeg monterte det sammen igjen så går nåla opp til 3500 rpm ca og der blir den... så den har vist satt seg fast.... :iconsm

- Audi A6 2.5 Quattro stv

- VW Golf II VR6

x Nissan 200SX S13

x VW Golf II GTI 16V-> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=149573

x VW Golf II GTI 8V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen... instrumentene mine kvelda gitt... faen ass..... men, men...

men jeg lurer på hvordan det er å bytte instrumentpanelet... kan jeg f.eks bruke fra en 1.8 med gasser?? jeg har jo GTI 8v. passer det om hverandre bare det står 220km/t og 7000rpm???

- Audi A6 2.5 Quattro stv

- VW Golf II VR6

x Nissan 200SX S13

x VW Golf II GTI 16V-> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=149573

x VW Golf II GTI 8V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørecomputer finnes kun på GTI ja, så du bør nok finne et gti instrument. Burde ikke være problem.

Husk at kontaktene er anderledes på 88> modellene, så velg riktig instrument..

Angående nålene pleier turteller nålen sitte litt ekstra ja. Min erfaring er at gaffel er best. Knekker de lett med hendene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, du trenger ikke å skaffe et GTi-instrument for å få kjørecomputeren til å funke (tror jeg) Hadde det gamle typen GTi-instrument på ene GTi'en min, og der var kjørecomputeren analog (den typen som viser gjennomsnittsbruket på bensinen, og lyser når du kjører økonomisk) , og den vanlige kjørecomputeren funket fortsatt da. Uansett, ikke no vanskelig å oppdrive et instrument til Golf du kan bruke. Ikke akkurat mangel på Golfdeler i landet.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider