turboevensen Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 nå er du vel litt beskjeden her da;):P hehe.:partyon: Siter 88-S90R 70-Amazon 2dørs 93-Golf GTD.110hk TDI 69 Mustang Mach-1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
960T6 Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 er det 740 eller 960 dører du har brukt? kanonflott bil ihvertfall! :partyon: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turboevensen Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 er det 740 eller 960 dører du har brukt? kanonflott bil ihvertfall! :partyon: takker:driving 740dører.med 960 innmat. endel småtilpassing for å få alt til å funke. Siter 88-S90R 70-Amazon 2dørs 93-Golf GTD.110hk TDI 69 Mustang Mach-1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
960T6 Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 takker:driving 740dører.med 960 innmat. endel småtilpassing for å få alt til å funke. ok.skal bygge min med 940 dører, blir vel litt småpussel der og kanskje.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Rune Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 Hva er det som står i motor her da? 5'er med no snaks? får vi høre ?:) Siter -2001 Volvo S60 2,0L Turbo -1991 Volvo 940 (Solgt) Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turboevensen Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 Hva er det som står i motor her da? 5'er med no snaks?får vi høre ?:) Litt snæks er det,men ikke nå extreme greier forhold til dagens værstingtrimmere.:pray 968 dyser fra S60R, japangrenrør,H-profilråder fra SPM, 77mm luftmengdemåler, garret t03 med større kompressordel og 360gr lager.Gik intercooler,3toms spjellhus fra 960, turbo-xs dumpventil, innsug fra S70-99, NGK-platinaplugger, 3toms eksos med en demper. mappet av Autotech-Motor i trollhättan-sverige. Bremset til 371hk og 513 nm(i motor). Siter 88-S90R 70-Amazon 2dørs 93-Golf GTD.110hk TDI 69 Mustang Mach-1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wimsen Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Hei:) 940-fronten er bolt on, men 960-95 må du modifisere litt. Panseret på 960n går helt opp til ruta og krever en del jobb for å få hengslene til å funke. Mange gjør et komprimiss med å bruke et 940-panser og torpedoplate(plata mellom panser og ruta), som har samme profil i framkant men passer bolt-on på 740. Skjermene passer på men stemmer ikke 100% med alle skruvhull. profilen i øvre bakkant av skjermen stemmer heller overens med torpedoplata til 940. her bruker de som går for varianten med 940-panser å skjære ut en bit fra en 940-skjerm å tilpasse på 960-skjermene for å få passformen bra. Du må også tilpasse lista til 740n på skjermen, eller det bedre alternativet er å tilpasse 960 lister på 740dørene, noe som gir en mye cleanere look. Lyktene er festet med 4 skruer. 2 rett i 960skjermenj så de er bænkers. 1 i frontstykket. (bare å bore et hull hvis du ikke bruker 960frontstykke), og den siste må lages et feste med et vinkeljærn ol. Grillen er festa me 2 klips i frontlyktene så den er grei skuring, fangern må det sveises om fester til. Jeg kjøpte løse vangetupper fra 960-95 på volvo og tilpassa på de gamle 740-festene til fangern. Du trenger også to glideskinner til fangern så den skal henge fast i på sidene. Du kan også bruke en bakfanger til en 960 stasjonsvogn for at hekken skal harmonere litt med fronten Pris? tja vanskelig å si. 7000-10000 alt etter hvor heldig du er å få tak i deler til gode bruktpriser. Vil anbefale å kjøpe fra sverige å lure over grensa. ser komplette fronter til overkommelige priser av å til på turboperformanceclub-forumet. Lykke til. Mvh Jøran Takker for meget utfyllende svar..:) Hvordan er det med den v70r leppen (?) du har modifisert til, er det en leppe? eller har du kuttet og sveiset det til? Hvor kan jeg i såfall få tak i en v70r front/leppe? Passer den i profil med 960 frontfangeren, eller (hvis det er plast) må den plastsveises til som med 850 r leppe på 940 fronten for å få det skikkelig? Virker som sjeldene deler, altså 960 fronten. Har sett litt rundt om, ekke mye til salgs. Mye spørs. på en gang her turboevensen, er som sagt nysgjerrig, ettersom jeg er hypp på å bygge om selv en gang i framtiden. Siter Volvo 740 Turbo -B230f turbomontert -531 topp, H-profil råder ,Forsterket topppakning, Simons 2,5 toms eff. anlegg og BSR chip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Takker for meget utfyllende svar..:) Hvordan er det med den v70r leppen (?) du har modifisert til, er det en leppe? eller har du kuttet og sveiset det til? Hvor kan jeg i såfall få tak i en v70r front/leppe? Må kutte opp en V70R fanger... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turboevensen Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Takker for meget utfyllende svar..:) Hvordan er det med den v70r leppen (?) du har modifisert til, er det en leppe? eller har du kuttet og sveiset det til? Hvor kan jeg i såfall få tak i en v70r front/leppe? Passer den i profil med 960 frontfangeren, eller (hvis det er plast) må den plastsveises til som med 850 r leppe på 940 fronten for å få det skikkelig? Virker som sjeldene deler, altså 960 fronten. Har sett litt rundt om, ekke mye til salgs. Mye spørs. på en gang her turboevensen, er som sagt nysgjerrig, ettersom jeg er hypp på å bygge om selv en gang i framtiden. Det er skjeldene deler brukt di fangerne. kjøpte min ny. du må tilpasse og plastsveise isammen med 960fangern. profilen er sånn passe lik, men jeg måtte splitte den på hjørnene for at den skulle nå like langt bak mot framhjulet som 960fangern. har sett at noen kutter R-fangern på midten for at den skal nå rundt hjørnet. men da må gitteret i midterste luftinntaket i fangern også breddes. Siter 88-S90R 70-Amazon 2dørs 93-Golf GTD.110hk TDI 69 Mustang Mach-1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 hei hei =) så denne bilen på ACR når du var der og må bare si at den er på en klar topp 3 av de fineste volvoene jeg har sett :) fy fader så pen! håper du tar turen til mo igjen en gang! Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karl66 Skrevet Januar 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2007 Konge bil Jøran!!!!!:respect Har du mye igjen på 244n før du legger igjen "lakrisstriper" med den også? Holder på å samle sammen det jeg trenger for å gjøre meg ferdig med 242n min med 4boltet 350 og TH 350.. Du gjør en glimmrende jobb og er en inspirasjonskilde for de fleste av oss.. Stå på.. Mvh Karl fra Alsvåg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turboevensen Skrevet Januar 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2007 Konge bil Jøran!!!!!:respect Har du mye igjen på 244n før du legger igjen "lakrisstriper" med den også? Holder på å samle sammen det jeg trenger for å gjøre meg ferdig med 242n min med 4boltet 350 og TH 350.. Du gjør en glimmrende jobb og er en inspirasjonskilde for de fleste av oss.. Stå på.. Mvh Karl fra Alsvåg Takker :yodude: kan nå legge lakris me den nå. Den er fullt oppegående.:volvopower: Mvh Jøran Siter 88-S90R 70-Amazon 2dørs 93-Golf GTD.110hk TDI 69 Mustang Mach-1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
960T6 Skrevet Februar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2007 du...har du fjerna noe i innerskjermene foran for å få plass til hjula? og hadde du også satt på luftfjæring? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turboevensen Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 du...har du fjerna noe i innerskjermene foran for å få plass til hjula? og hadde du også satt på luftfjæring? Luftfjæring ja. har tilpassa en god del for å fa plass til hjula. biln er bredda både foran og bak. J.E Siter 88-S90R 70-Amazon 2dørs 93-Golf GTD.110hk TDI 69 Mustang Mach-1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
960T6 Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 ok..hvordan er luftfjæringen og kjøre med? og måtte du skjære ut noe innerskjermene bak eller foran for å få plass til 19 tommerne? Mvh Thomas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg