Gå til innhold

S90r

Ranger emnet


bj0rnar

Anbefalte innlegg

  • Svar 149
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva er det som står i motor her da? 5'er med no snaks?

får vi høre ?:)

 

Litt snæks er det,men ikke nå extreme greier forhold til dagens værstingtrimmere.:pray

 

968 dyser fra S60R, japangrenrør,H-profilråder fra SPM, 77mm luftmengdemåler, garret t03 med større kompressordel og 360gr lager.Gik intercooler,3toms spjellhus fra 960, turbo-xs dumpventil, innsug fra S70-99, NGK-platinaplugger, 3toms eksos med en demper. mappet av Autotech-Motor i trollhättan-sverige. Bremset til 371hk og 513 nm(i motor).

88-S90R

70-Amazon 2dørs

93-Golf GTD.110hk TDI

69 Mustang Mach-1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

 

940-fronten er bolt on, men 960-95 må du modifisere litt.

Panseret på 960n går helt opp til ruta og krever en del jobb for å få hengslene til å funke.

Mange gjør et komprimiss med å bruke et 940-panser og torpedoplate(plata mellom panser og ruta), som har samme profil i framkant men passer bolt-on på 740.

Skjermene passer på men stemmer ikke 100% med alle skruvhull. profilen i øvre bakkant av skjermen stemmer heller overens med torpedoplata til 940. her bruker de som går for varianten med 940-panser å skjære ut en bit fra en 940-skjerm å tilpasse på 960-skjermene for å få passformen bra.

Du må også tilpasse lista til 740n på skjermen, eller det bedre alternativet er å tilpasse 960 lister på 740dørene, noe som gir en mye cleanere look.

Lyktene er festet med 4 skruer. 2 rett i 960skjermenj så de er bænkers. 1 i frontstykket. (bare å bore et hull hvis du ikke bruker 960frontstykke), og den siste må lages et feste med et vinkeljærn ol.

Grillen er festa me 2 klips i frontlyktene så den er grei skuring, fangern må det sveises om fester til. Jeg kjøpte løse vangetupper fra 960-95 på volvo og tilpassa på de gamle 740-festene til fangern. Du trenger også to glideskinner til fangern så den skal henge fast i på sidene.

Du kan også bruke en bakfanger til en 960 stasjonsvogn for at hekken skal harmonere litt med fronten

 

Pris? tja vanskelig å si. 7000-10000 alt etter hvor heldig du er å få tak i deler til gode bruktpriser. Vil anbefale å kjøpe fra sverige å lure over grensa. ser komplette fronter til overkommelige priser av å til på turboperformanceclub-forumet.

 

Lykke til.

 

Mvh Jøran

 

 

Takker for meget utfyllende svar..:) Hvordan er det med den v70r leppen (?) du har modifisert til, er det en leppe? eller har du kuttet og sveiset det til?

 

Hvor kan jeg i såfall få tak i en v70r front/leppe?

 

Passer den i profil med 960 frontfangeren, eller (hvis det er plast) må den plastsveises til som med 850 r leppe på 940 fronten for å få det skikkelig?

 

Virker som sjeldene deler, altså 960 fronten. Har sett litt rundt om, ekke mye til salgs.

 

Mye spørs. på en gang her turboevensen, er som sagt nysgjerrig, ettersom jeg er hypp på å bygge om selv en gang i framtiden.

Volvo 740 Turbo

-B230f turbomontert

-531 topp, H-profil råder ,Forsterket topppakning, Simons 2,5 toms eff. anlegg og BSR chip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for meget utfyllende svar..:) Hvordan er det med den v70r leppen (?) du har modifisert til, er det en leppe? eller har du kuttet og sveiset det til?

 

Hvor kan jeg i såfall få tak i en v70r front/leppe?

 

Passer den i profil med 960 frontfangeren, eller (hvis det er plast) må den plastsveises til som med 850 r leppe på 940 fronten for å få det skikkelig?

 

Virker som sjeldene deler, altså 960 fronten. Har sett litt rundt om, ekke mye til salgs.

 

Mye spørs. på en gang her turboevensen, er som sagt nysgjerrig, ettersom jeg er hypp på å bygge om selv en gang i framtiden.

 

Det er skjeldene deler brukt di fangerne. kjøpte min ny.

du må tilpasse og plastsveise isammen med 960fangern. profilen er sånn passe lik, men jeg måtte splitte den på hjørnene for at den skulle nå like langt bak mot framhjulet som 960fangern. har sett at noen kutter R-fangern på midten for at den skal nå rundt hjørnet. men da må gitteret i midterste luftinntaket i fangern også breddes.

88-S90R

70-Amazon 2dørs

93-Golf GTD.110hk TDI

69 Mustang Mach-1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konge bil Jøran!!!!!:respect

 

Har du mye igjen på 244n før du legger igjen "lakrisstriper" med den også?

 

Holder på å samle sammen det jeg trenger for å gjøre meg ferdig med 242n min med 4boltet 350 og TH 350..

 

Du gjør en glimmrende jobb og er en inspirasjonskilde for de fleste av oss..

 

Stå på..

 

Mvh Karl fra Alsvåg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konge bil Jøran!!!!!:respect

 

Har du mye igjen på 244n før du legger igjen "lakrisstriper" med den også?

 

Holder på å samle sammen det jeg trenger for å gjøre meg ferdig med 242n min med 4boltet 350 og TH 350..

 

Du gjør en glimmrende jobb og er en inspirasjonskilde for de fleste av oss..

 

Stå på..

 

Mvh Karl fra Alsvåg

 

 

Takker :yodude:

 

kan nå legge lakris me den nå. Den er fullt oppegående.:volvopower:

 

Mvh Jøran

88-S90R

70-Amazon 2dørs

93-Golf GTD.110hk TDI

69 Mustang Mach-1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår