Gå til innhold

Kjørecomputer Feil.

Ranger emnet

Omegamannen

Anbefalte innlegg

På min Kjørecomputer er det flere av bukstavene som blir borte. Diode har sluttet og virke ,har tatt opp og trykket kontakten hardere inn, men det funket ikke. Noen dager funker det helt fint andre dager funker bare noen bokstaver.

Hvis noen kan hjelpe eller har samme prob. Let me now :thumb

Begynner og irritere dette Problemet :iconsm

Mvh

Christopher S :hello:

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

Opel Maffian

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Displayet på min gamle astra sluttet å virke som det skulle. Verkstedet sa at her var det bare å bytte. 1500,- + arbeid skulle de ha. Demonterte displayet selv og fant ut hva som var feil med det. Loddepunktene til kontaktfestet hadde gått av/ristet løs. Var bare å lodde det sammen det. Litt fiklearbeid, men hele greia tok mindre enn en time. Sparte mange penger på det. Verkstedet sa at de var klar over hva som var feil, men de mente det var enklere å skifte i stedet for å reparere, griske som de var. De ville ikke engang si hva som var feil. Det måtte jeg finne ut selv. Det kan jo hende at det er samme feilen som er hos deg, og da er det bare å åpne og lodde. Er det selve diodepærene som er gåen, så er det bare å skifte. Hør med Blomdals Opelhøgg, http://www.opelhugg.no , om de har et brukt display til bilen din. Lykke til.

Mazda 5

Opel Astra G

http://www.gauldalgatebil.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lignende feil på mitt display.. men der e det hele linjer som e vekke.. vannrett.. det varierer hver gang eg starter bilen.. og noen ganger e alt ok.. så regner med at det har noe med kontaktene på baksiden...

Har: -05 Rexton RX270 XDi Topline
Hatt:-95 Blazer 4.3 V6 4x4, -10 Berlingo 1.6 HDi, -99 Omega B2 2.0 DTi, -95 Opel Omega CD 2.5 V6, -93 Ford Sierra 2.0 clx, -91 Opel Omega A 2.0i, -87 Opel Kadett E 1.6, -84 VW Golf 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja samme greiene har jeg. tror det er noe med kontakt hylsa men jeg tok den opp og pressa den hardere inn og det funket like dårligt da:( men men skal ta en titt på det når jeg får tid:) har mye og gjøre på omegan bare og ta en titt hvis dere vil ligger på Omega og på Prosjekt tread.

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

Opel Maffian

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider