Gå til innhold

Panerai75: Opel Kadett C 1.6S 1979 - Prosjekt Godkjenning med 2.0S

Ranger emnet

Panerai75

Anbefalte innlegg

Pen bil og en god fortelling. Flaks i uflaks med alt har du vist;)

Dette er et prosjekt jeg skal følge meg på .Jeg har en Boks med svart metallic og litt klarlakk du kan komme og få så skal jeg lakkere om den grusome fargen du puttet på den gamle sporty 1.6s luftfilterboksen din. Svart skal den være:)

ikke neon africa lyse blå hehe ;)

Det med slangen er nok ikke lov nei :( legg den runt motor eller en annen vri.m'm Lovene mener at den kan smelte hvis den er så nærme og da blir det ikke gøy

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

Opel Maffian

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdagen var det tenningsinnstilling og festing av girstang som sto på timeplanen.

Jeg hadde fått tak i ny bolt med låseringer hos Blomdal. Fikk den gjennom gaffelen på den ene siden og gjennom stangen, men fikk den ikke inn igaffelen på den andre siden. Etter et halvtimes forsøk på å få den på plass fra den ene siden, så begynte jeg å tenke. Prøvde så fra den andre siden og fant ut at den ikke gikk gjennom gaffelen en gang. Følte med fingeren på gaffelen og fant ut at hullet var litt skadet på den ene siden. Jeg tipper at den var skadet når forrige eier monterte girstangen, og at han derfor bare har kjørt den inn fra den ene siden og latt den stå der med kun en låsering. Det fungerer jo for en stund. Jeg fant en gjenget bolt med låsemutter som hadde perfekt lengde, monterte den og tightet til. Nå fungere giroverføringen perfekt, tight og fin girkasse forresten.

Jeg har alltid brukt lampe for å stille inn tenningen, men jeg fikk et godt tips fra en kollega og jeg brukte det. Jeg justerte opp tomgangen til ca 1700 og så løsnet jeg fordeleren. Vred på den til jeg fant punktet hvor den gikk raskest og lettest, og så vred jeg den litt til(litt fortenning) sånn at den dabbet litt av og så festet jeg fordeleren igjen. Så var det klart for ny prøvetur, den gikk fint som bare det. responsen var bra, spesiellt fra ca 3000. Den dro fint til ca 5400, så dabbet det av.

Jeg dro ut 1., 2., 3, og dro godt uutover i 4. og så stoppet den. Slapp gassen et par sek og prøvde igjen, da kom den igjen. Teorien er at bensinpumpen ikke klarer å levere nok ved fullt pådrag over lengre tid. Tror rett og slett at flottørkammeret tømmes. Den elektriske pumpen er en sugepumpe montert i motorrommetmed kun 0,1 bars matetrykk.

Noen som har vært ute for det før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På siste prøvetur merket jeg at det var en ulyd fra venstre side foran i høyresvinger med litt hastighet. Jeg kjørte hjem for å sjekke hva det var. Jeg jekket opp bilen for å kjenne om det var hjullageret. Jeg prøvde å rakle litt i hjulet men det var tight og fint. Jeg prøvde å spinne det rundt, men merket at det helst ikke ville la seg rotere. Jeg demonterte hjulet for å finne årsaken, og :

DSCF3089.jpg

Feil innpress:

DSCF3090.jpg

Hjulet thar tatt borti støtdemperen og slipt hakk i dem. Jeg tippper at bilen ikke har gått særlig langt med disse felgene.

Det er helt sikkert at disse har feil innpress, jeg har ikke sjekket innpresset ennå. Felgene har heldigvis ikke blitt skadet, og de skal selges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

var det slangen til bensinen sa du? bror min hadde kadett c for noen år siden og gikk hull på bensinslangen trur eg det var og slo ned på det elektriske og der ble det motorbrann...kjipe greier.. fin bil,men ja få mindre felger og bredere,kantfelger funker sikkert bra;) min mening hehe.. skal til å pusse opp min kadett c`en og..og bruke den ene kadetten som delebil pga rust i kanaler og hjulbuer osv. få ut mer bilder:) likte den hattehylla di:D:D

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 months later...

morsomme historier! tøft prosjekt! ska følge med videre:P

har faktisk samme motor som deg som skal inn i kadetten;)

-Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi.

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Det har vært lite aktivitet på tråden, jeg glemte faktisk hele bilforumet. Oppdaget det igjen nå når jeg ryddet i linkene på mine favoritter.

Det har faktisk ikke skjedd så mye. Den har fått seg senkefjører og korte spax foran + korte gule koni bak. Nye og mindre felger.

CIMG3639.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider