Gå til innhold

Komplett bilstereo

Ranger emnet

diezel

Anbefalte innlegg

Heisann

Tenkte å handle inn litt bilstereo til bilen, nå har jeg originalt anlegg som er Clarion cd-veksler, 3.5" framme og 6x9 bake.

Tenkte å begynne med ihvertfall cdspilleren og frontsettet eventuelt også 6x9erne, og kjøpe sub og forsterker etterhvert som mer penger kommer inn.

Hva slags "pakke" vil dere anbefale, jeg er ikke ute etter noe veldig dyrt, men heller ikke noe "Eltax-produkt"...

Prisklasse kanskje rundt 5 tusen for spiller,3.5" og 6x9...

Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Tenkte å handle inn litt bilstereo til bilen, nå har jeg originalt anlegg som er Clarion cd-veksler, 3.5" framme og 6x9 bake.

Tenkte å begynne med ihvertfall cdspilleren og frontsettet eventuelt også 6x9erne, og kjøpe sub og forsterker etterhvert som mer penger kommer inn.

Hva slags "pakke" vil dere anbefale, jeg er ikke ute etter noe veldig dyrt, men heller ikke noe "Eltax-produkt"...

Forslag?

Heisan.

Hvor bor du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Forslag?

ett forslag som gir god lyd og passer til det meste av musikk. Altså rimlig all rounder.

http://www.autocustom.no

Tarantulla SST3.5 Tarantulla SST3.5*** Kr795,00

Lil'Wonder LS.692 Lil'Wonder LS.692 Kr1.195,00

Varer ialt: Kr1.990,00

+ spiller eks:

http://strommen-bilradio.no/

Pioneer DEH-30MP [Nyhet]

[deh-30Mp] Kr1490,-

Til tross for den lave prisen på dette så blir lyden knall bra. Du vill ikke kunne få bedre lyd til denne prisen andre stand.

Så kan du supplere med :

Lil'Wonder LW5.830

Vår Pris: Kr3.995,00

+ kabler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ett forslag som gir god lyd og passer til det meste av musikk. Altså rimlig all rounder.

http://www.autocustom.no

Tarantulla SST3.5 Tarantulla SST3.5*** Kr795,00

Lil'Wonder LS.692 Lil'Wonder LS.692 Kr1.195,00

Varer ialt: Kr1.990,00

+ spiller eks:

http://strommen-bilradio.no/

Pioneer DEH-30MP [Nyhet]

[deh-30Mp] Kr1490,-

Til tross for den lave prisen på dette så blir lyden knall bra. Du vill ikke kunne få bedre lyd til denne prisen andre stand.

Så kan du supplere med :

Lil'Wonder LW5.830

Vår Pris: Kr3.995,00

+ kabler.

Mange takk for svar, får se om det ikke bli bestilling snart :)

Så Soundstream er et bra merke? Er ikke helt inne på bilstereo...

Og mens jeg nå har en aktiv tråd her... Forslag til hvordan man kan "installere" sub og forsterker i bagasjerommet på en coupe? Er keen på å gjøre det litt fint, ikke bare skru forsterkeren fast en plass og sette en stygg kasse der.. Men samtidig vil jeg jo ha bra lyd.. Hva med forsterker der reservehjulet er, med plexiglass over? Noen bra plasser å bygge subben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg gjøre :)

Hvordan må kabler osv legges i bilen hvis jeg vil kjøre alle høytalerne med forsterkeren? Så lenge jeg har muligheten til det er det vel best å også kjøre 3.5" framme med forsterkeren?

Strøm fra batteri og bak til forsterker

Jording fra karosseri til forsterker

Remote fra spiller til forsterker

og så er det bare å legge vanlige høytalerkabler til de forskjellige høytalerne? Har det mye å si hva slags høytalerkabler man bruker? Det er vel begrenset hvor mye forskjell man kan høre på de forskjellige kablene?

...Som dere sikkert skjønner har jeg ikke peiling på bilstereo, aldri drevet med det før imstupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg gjøre :)

Hvordan må kabler osv legges i bilen hvis jeg vil kjøre alle høytalerne med forsterkeren? Så lenge jeg har muligheten til det er det vel best å også kjøre 3.5" framme med forsterkeren?

Strøm fra batteri og bak til forsterker

Jording fra karosseri til forsterker

Remote fra spiller til forsterker

og så er det bare å legge vanlige høytalerkabler til de forskjellige høytalerne? Har det mye å si hva slags høytalerkabler man bruker? Det er vel begrenset hvor mye forskjell man kan høre på de forskjellige kablene?

...Som dere sikkert skjønner har jeg ikke peiling på bilstereo, aldri drevet med det før imstupid

ja, ser ut som du har god ide om hvordan dette skal være ja.

Du trenger også signal fra spiller til forsterker.

Hør med lyd på hjul om kabel pakke. Du kan regne med en pris på ca 1 000,- for en slik pakke og dem innholder det du trenger, Pass på att du får riktig antall signalkabler, men det vet lyd på hjul.

Høyttalerkabler så skal det mye til for høre forskjellen ja. Men hold dimensjonen oppe. samme med strøm kabler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider