rallyeman Skrevet Juli 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 Lurer på hvor mye det er å hente på å bytte fra 40 til 50 mm innsug på golf 2 16v?? Er det eventuelt andre spjellhus fra andre vag som er større og vil passe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Juli 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 dette lurte eg og på og fekk dette svaret på vacn-forumet: "det har ikke noe for seg og skifte innsug, taper vel 1-2hk på lave turtall og vinner 1-2 hk på høye turtall" Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianth Skrevet Juli 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 på orginal motor har det vel ikke så mye å si... men hvis du oppgraderer kammen og grenrøret vil du merke det... jeg ble fortalt av et motortuning sted at 50mm innsug, bra effektkam og et bra grenrør hadde de dratt 135hk ut av.. uten å gjøre noe mer.... Siter - Audi A6 2.5 Quattro stv - VW Golf II VR6 x Nissan 200SX S13 x VW Golf II GTI 16V-> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=149573 x VW Golf II GTI 8V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Juli 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 på orginal motor har det vel ikke så mye å si... men hvis du oppgraderer kammen og grenrøret vil du merke det... jeg ble fortalt av et motortuning sted at 50mm innsug, bra effektkam og et bra grenrør hadde de dratt 135hk ut av.. uten å gjøre noe mer.... Bra da, når motoren har 139 hk originalt. ..men du tenker kanskje på 8V? Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Juli 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 på orginal motor har det vel ikke så mye å si... men hvis du oppgraderer kammen og grenrøret vil du merke det... jeg ble fortalt av et motortuning sted at 50mm innsug, bra effektkam og et bra grenrør hadde de dratt 135hk ut av.. uten å gjøre noe mer.... og eg vil få 1 hk mindre enn orginalt med min 9A motor?? Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skrevet Juli 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 Du må tenke forholdet da. Han får 135hk i en 8v, som har? 120hk org? I følge Velox Motor, så får du jo 13hk med ett kambytte av riktig art. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet Juli 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 8v har 112hk originalt. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianth Skrevet Juli 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 Bra da, når motoren har 139 hk originalt. ..men du tenker kanskje på 8V? hehe, sorry.. mente 8v ja... :thumb Siter - Audi A6 2.5 Quattro stv - VW Golf II VR6 x Nissan 200SX S13 x VW Golf II GTI 16V-> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=149573 x VW Golf II GTI 8V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Lurer på hvor mye det er å hente på å bytte fra 40 til 50 mm innsug på golf 2 16v?? Er det eventuelt andre spjellhus fra andre vag som er større og vil passe? På de dyno papirene jeg har sett har det vært litt varierende om det blir mer eller mindre effekt, dette er hovedsakelig fra Stealth Racing og på 9A motorer med KR sprut. De fleste med portet topp og grenrør. Noen med dobble KR innsugskammer, noen med 9A kammer og noen med 268/276 kammer. Eneste måten å finne det ut på er å prøve begge på rulla, da det varierer fra bil til bil Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rennfahrer Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 lengden på innsuget har noe med luft strømninger og fyllningsgrad å gjøre. kort forklart vil det si at luften som er nærmest innsugsventilen vil bli dyttet inn i forbrennings kammeret av luften som akkurat har passert luftfilteret. på n/a motorer kan man endre effektkurven og motorkarakteristikken ved å bytte kam og endre lengden på innsuget. Siter jenvey throttlebodies 40mm selges! adaptere for g60bremser til golf mk1 selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Juli 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2006 Bra da, når motoren har 139 hk originalt. ..men du tenker kanskje på 8V? 16V innsug passer ikke på 8v så det kan det ikke være..... Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.