Gå til innhold

50 mm 16v innsug?

Ranger emnet


rallyeman

Anbefalte innlegg

dette lurte eg og på og fekk dette svaret på vacn-forumet:

"det har ikke noe for seg og skifte innsug, taper vel 1-2hk på lave turtall og vinner 1-2 hk på høye turtall"

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på orginal motor har det vel ikke så mye å si... men hvis du oppgraderer kammen og grenrøret vil du merke det... jeg ble fortalt av et motortuning sted at 50mm innsug, bra effektkam og et bra grenrør hadde de dratt 135hk ut av.. uten å gjøre noe mer....

- Audi A6 2.5 Quattro stv

- VW Golf II VR6

x Nissan 200SX S13

x VW Golf II GTI 16V-> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=149573

x VW Golf II GTI 8V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på orginal motor har det vel ikke så mye å si... men hvis du oppgraderer kammen og grenrøret vil du merke det... jeg ble fortalt av et motortuning sted at 50mm innsug, bra effektkam og et bra grenrør hadde de dratt 135hk ut av.. uten å gjøre noe mer....

 

Bra da, når motoren har 139 hk originalt.

 

..men du tenker kanskje på 8V?

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på orginal motor har det vel ikke så mye å si... men hvis du oppgraderer kammen og grenrøret vil du merke det... jeg ble fortalt av et motortuning sted at 50mm innsug, bra effektkam og et bra grenrør hadde de dratt 135hk ut av.. uten å gjøre noe mer....

 

og eg vil få 1 hk mindre enn orginalt med min 9A motor??

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor mye det er å hente på å bytte fra 40 til 50 mm innsug på golf 2 16v?? Er det eventuelt andre spjellhus fra andre vag som er større og vil passe?

 

På de dyno papirene jeg har sett har det vært litt varierende om det blir mer eller mindre effekt, dette er hovedsakelig fra Stealth Racing og på 9A motorer med KR sprut. De fleste med portet topp og grenrør. Noen med dobble KR innsugskammer, noen med 9A kammer og noen med 268/276 kammer.

 

Eneste måten å finne det ut på er å prøve begge på rulla, da det varierer fra bil til bil

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lengden på innsuget har noe med luft strømninger og fyllningsgrad å gjøre. kort forklart vil det si at luften som er nærmest innsugsventilen vil bli dyttet inn i forbrennings kammeret av luften som akkurat har passert luftfilteret.

på n/a motorer kan man endre effektkurven og motorkarakteristikken ved å bytte kam og endre lengden på innsuget.

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår