Gå til innhold

Valg av sub i MR2 MK2

Ranger emnet

TrustNo1

Anbefalte innlegg

Denne løsningen vil kunne fungere bedre, så fremt elementene får nok pusterom under setet.

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

toffy: Problemet er at setet vil ligge helt inntill kassen her. Om jeg får plassert elementene langt nok ned, så vil de få relativt grei åpning inn i kupeen fra under setet.

Nå tenkte jeg heller å latt sub spille bakover inn i bagasjen. Og latt en gleppe underkassa. Liksom satte kassa på 4 bein eller noe.

For da vil du også se subene, noe jeg syns er ganske stili.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tenkte jeg heller å latt sub spille bakover inn i bagasjen. Og latt en gleppe underkassa. Liksom satte kassa på 4 bein eller noe.

For da vil du også se subene, noe jeg syns er ganske stili.

Inn i bagasjen? Det kan bli litt problematisk i en MR2. Man har liksom en motor i mellom :D

Mulig jeg missforsto hvordan du tenkte men.

1993 Toyota Mr2 turbo på glade sommerdager

2001 1,8t Audi A4 Quattro på triste vinterdager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne løsningen vil kunne fungere bedre, så fremt elementene får nok pusterom under setet.

Glenn

Jepp. Men kassen blir nok litt mindre enn de 50 literne jeg først annslo er jeg redd isåfall. Jeg får nesten bare støpe den nogenlunde ferdig å prøve å få regnet ut hvor stor den blir. Endel volum vil jo gå tapt på avstivning også. Jeg må nok avstive en så stor glassfiberkasse relativt heftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt mer på hva jeg faktisk har plass til bak setet nå etter at bakveggen på kassen er støpt. 4x10" kan jeg nok legge på hylla. Det blir for trangt å få til.

Vurderer sterkt å kjøre med 4 stk kicker L7 8" istedet. to stk kvadratiske elementer passer helt utmerket inn slik formen ser ut nå, og tror faktisk også det vil se ganske bra ut. Disse elementene klarer seg med i overkant av 20 liter på portet kasse også, så da skal det fungere med to stk på hver side i portet kasse. Isåfall får jeg både i bøtte,spann,pose og sekk ;)

Elementene er på 450W RMS hver seg, forsterkeren er på 2000W RMS, men det burde vel gå greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt mer på hva jeg faktisk har plass til bak setet nå etter at bakveggen på kassen er støpt. 4x10" kan jeg nok legge på hylla. Det blir for trangt å få til.

Vurderer sterkt å kjøre med 4 stk kicker L7 8" istedet. to stk kvadratiske elementer passer helt utmerket inn slik formen ser ut nå, og tror faktisk også det vil se ganske bra ut. Disse elementene klarer seg med i overkant av 20 liter på portet kasse også, så da skal det fungere med to stk på hver side i portet kasse. Isåfall får jeg både i bøtte,spann,pose og sekk ;)

Elementene er på 450W RMS hver seg, forsterkeren er på 2000W RMS, men det burde vel gå greit.

Bare husk at du skal ha plass til porten også.

Du bør bruke minimum 10cm. diameter port og da blir den fort 25-35cm lang.

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk at du skal ha plass til porten også.

Du bør bruke minimum 10cm. diameter port og da blir den fort 25-35cm lang.

Mvh

Dag Johansen

Jepp, slik jeg ser det for meg foreløpig så blir det en halv-sylindrisk port som skal ligge langs toppen av kassen.

Hvilken betydning har plassering av porten for lyden? Altså vinklen/retningen/avstanden på porten i forhold til element?

Kan jeg, dersom jeg er uheldig, faktisk få utfasing av hele lyden om porten sitter på en uheldig måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, slik jeg ser det for meg foreløpig så blir det en halv-sylindrisk port som skal ligge langs toppen av kassen.

Hvilken betydning har plassering av porten for lyden? Altså vinklen/retningen/avstanden på porten i forhold til element?

Kan jeg, dersom jeg er uheldig, faktisk få utfasing av hele lyden om porten sitter på en uheldig måte?

Utfasing får man uansett, men total utfasing skjer nok ikke.

Når det gjelder plassering av port skal man huske på at port som en del av veggen, eller vanlig rund port plassert nær vegg eller hjørne, forlenger porten.

Jeg laget en kasse en gang med fire porter, i hvert sitt hjørne rundt elementet.

Lengden på disse portene ble beregnet som vanlig, men i praksis oppførte de seg som om de var dobbelt så lange.

Veldig korte og store porter bør plasseres et stykke fra elementet.

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider