Gå til innhold

2.2tq eller 4.2v8?

Ranger emnet


Wankel-Power

Anbefalte innlegg

Smak og behag bare. 4,2 drar fra du rører gassen mens 2,2 drar fra 4000+ og oppover. Orginalt har jo 4,2 280 eller 290 hk (spørs på års model) mens 2,2 "bare" har 230. Men i gjengjeld er jo en turbo motor lettere å trimme. Orginalt bruker de ca like mye drivstoff og de er nøyaktig like dyre å forsikre. 2,2 er billigere i innkjøp men skal du ha like mye hk som i 4,2 blir bilen fort dyrere. Og på 402 meter er 4,2 raskere en 2,2 ved likt antal hk grunnet at den drar fra bunnen av og har krefter over ett lengere register.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okok, hva med kvalitet på motorene? ganske grønn her

 

 

det sies jo at 5ern til audi er den skuddsikre motoren dems... men, de trenger pleie.. veldig viktig på disse motorene er at de for olje og riktig med vesker og sånt. ellers så er plugger og sånt veldig viktig også..

 

min har gått 197.000 nå er er fortsatt en drøm og kjøre...

2005 vw passat 1,9 TDI 4motion "exlusive"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som folk sier er det fordeler og ulemper med begge motorene, men jeg ville gått for 2,2t. de fleste s4\s6 i den årsmodellen har gått noen km. Tror man skal lete en stund for å finne noe mer slitesterk motor som audi sine 5ere. Dessuten er jo 2,2t et sinnsykt bra utgangspunkt om du skal trimme. En chip og du har like mye effekt som i v8'ern. (minus bånndraget da). Og vil du ha enda mer effekt er det både lettere og billigere med 2,2t. Skal litt kroner til å få 400 gamp i v8'ern i forhold til 5'ern. lyden er rå den i 8ern, men fy faen den er enda råere i 5eren. Har ikke kjørt eller sitti på med v8eren selv, men har hørt den er litt "slapp" i forhold til hk.

 

uansett hva du velger, velg MANUELL. Men det gjør du selvsagt;)

 

Prøv også å finn en s6 isteden for s4. De begynner å bli rimlige nå fra 95mod og utover. S6 pluss hadde vært porno, men den er dyr og vanskelig å få tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke liker å fylle olje hver 10.000 km anbefaler jeg at du kjøper 2.2! :eek:

 

Og det at 4.2 og 2.2T bruker like mye bensin må vel være en spøk...

V8'ern sluker jo bensin, 2.2 kan greit kjøres på 0,85.

 

Ulempen med 2.2 er at ting lettere går istykker..

Fort gjort å få en lekkasje i slangene mellom turbo og innsug, dumpventilen pleier å gå istykker, hallgiver feiler innimellom, turboen er en slitedel og må vanligvis byttes på 180-220.000km..

 

For meg hadde valget vært soleklart, 2.2Turbo!!

(Har hatt 5 stk, og har forøvrig en S2 Avant som snart kommer for salg med "RS2 motor")

 

:cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får høre på TOP GUN, han har peil på disse bilene.

Men fylle olje hver 10 000km?? Det er vel ikke no stress? PLeier å ha oljeskift på hver 10 000 jeg og da er det vel ikke så farlig om man må fylle ?:P

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får høre på TOP GUN, han har peil på disse bilene.

Men fylle olje hver 10 000km?? Det er vel ikke no stress? PLeier å ha oljeskift på hver 10 000 jeg og da er det vel ikke så farlig om man må fylle ?:P

 

Hehe...Neida.. :D

Har ikke hatt V8 selv, men kjenner flere som har, og det er en sjuke på de at de begynner å bruker olje...

(Har hatt 2.8 V6, og det var samma dritten...)

 

Synes egentlig det er rart at de nye Audi S-modellene kommer med V8...

syns det er mye frekkere med turbo, men sann er det bare.... doh

 

Ligger en V8 s6 på Autodb til 89.000

1142556-bilde4-pic00073.jpg

 

Min mening er at disse ligger lavere i pris enn 2.2T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå rettet Audi opp olje problemet sitt på modeller nyere en 95 da. Så hvis du kjøper en V8 fra 95 til nå er det problemet ikke eksisterende.

Og til Top Gun: Min V8 bruker 1,1 på mila og jeg har 325 hk. Skal godt gjøres å få en 2,2 t som er skremt over 300 hk til å bruke under litern på mila.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår