Gå til innhold

2.2tq eller 4.2v8?

Ranger emnet


Wankel-Power

Anbefalte innlegg

Er umulig å svare på. Koster LANGT fra så mye for drivverk. Er ikke vanskelig å trimme en 2,2 opp så mye men det som er viktig er å bytte det som følger i kjølevannet så det ikke ryker. Men det er jo logisk. Går MYE biler med MYE mere hester enn 420 rundt i landet her så er det gjort riktig er det ikke noe problem. Det som er største problemet ved trimming er 1: Styr unna automat. 2: Pass på at råder er bytta. Men nå kjører og vet jeg mest om 4,2 selv så det er sikkert noen med erfaring fra 2,2 som kan gi deg bedere svar på sjekkliste.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...Neida.. :D

Har ikke hatt V8 selv, men kjenner flere som har, og det er en sjuke på de at de begynner å bruker olje...

(Har hatt 2.8 V6, og det var samma dritten...)

 

Synes egentlig det er rart at de nye Audi S-modellene kommer med V8...

syns det er mye frekkere med turbo, men sann er det bare.... doh

 

Ligger en V8 s6 på Autodb til 89.000

 

Min mening er at disse ligger lavere i pris enn 2.2T

 

Men om man må fylle olje hver 10 000km så er vel det bare grei? At de bruker olje vet jeg :)

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå rettet Audi opp olje problemet sitt på modeller nyere en 95 da. Så hvis du kjøper en V8 fra 95 til nå er det problemet ikke eksisterende.

Og til Top Gun: Min V8 bruker 1,1 på mila og jeg har 325 hk. Skal godt gjøres å få en 2,2 t som er skremt over 300 hk til å bruke under litern på mila.

 

Når du bruker 1.1 liter på mila så er nok det på meget pen kjøring.

Kjører du en RS2 pent går den på 0.85...

 

En 4.2 Liter V8 vil uansett bruke mer enn en 2.2 Liter rekkefemmer.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbruker er ikke vesentlig for min del.

 

tåler en audi s4 2.2tq 420 hk uten og bytte til smidde råder og stempel ?osv.osv.

 

eg ville ikkje gjort det nei :P du kan spare deg for sinsykt masse problemer om du bytter dei.... så 420 hk på orginal råder er ikkje noke eg anbefaler ialle fall... stempela tåler det kaaaaaanskje.

1998 Audi A4 1.8 TSQ Sedan

1992 Volkswagen golf mk3 TDK (x)

1990 Ford Sierra Cosworth 4x4 (X)

1990 Audi 90 2.3E Quattro(X)

1991 Audi 90 2.3E Quattro (X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbruker er ikke vesentlig for min del.

 

tåler en audi s4 2.2tq 420 hk uten og bytte til smidde råder og stempel ?osv.osv.

 

Skal du ha 420 Hk må du bytte mye...

Grenrør, turbo, dyser, LMM, bensinpumpe, wastegatefjør..........

420 Hk koster fort 25K.....+ Jobben

 

Stemplene tåler det nok, men rådene spøker det litt for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår