Volvo_Lars!! Skrevet Juli 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 hei. noen som kan komme med noen gode råd og forklaringer.. jeg satt på 3" anlegg fra kat. med en potte for en stund siden. før jeg gjorde det var ladetrykket på 0,8 bar. nå er det litt over 1 bar selv om jeg har justert wastegaten så og si max "ned", men får ikke trkket ned til 0,8 som jeg vill ha.. ka kan være årsaken? Siter Volvo 940 Turbo Volvo 244 Volvo 245 Volvo 245 BMW 318 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet Juli 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 Det sies vel at i enkelte tilfeller kan 3" anlegg gi noe ustabilt ladetrykk, så det er vel sikkert det som har skjedd Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Juli 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 Kjører du med orginal WG? Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Lars!! Skrevet Juli 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Kjører du med orginal WG? jepp.. fungerer ikke det? Siter Volvo 940 Turbo Volvo 244 Volvo 245 Volvo 245 BMW 318 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 jepp.. fungerer ikke det? Bytt WG, og du vil ha mest sannsynlig bli kvitt feilen... Hadde samme feil selv med en gang j monterte 3" fra turbo og ut med 1 potte, meget varrierende ladetrykk fra 0,5 til 0,9 alt ettersom, med orginal WG... Bytta til en "kraftigere" WG, og satt inn chip, og nå er ladetrykket stabilt på 0,8 etter at j justerte den... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Lars!! Skrevet Juli 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Bytt WG, og du vil ha mest sannsynlig bli kvitt feilen... Hadde samme feil selv med en gang j monterte 3" fra turbo og ut med 1 potte, meget varrierende ladetrykk fra 0,5 til 0,9 alt ettersom, med orginal WG... Bytta til en "kraftigere" WG, og satt inn chip, og nå er ladetrykket stabilt på 0,8 etter at j justerte den... OK.. takker.. hva heter den WG din (den nye)? hvor kjøpte du den? hva kostet den? er det stress å bytte den? jeg har ikke vært så ye borti WG.. .. før skjønner du.. Siter Volvo 940 Turbo Volvo 244 Volvo 245 Volvo 245 BMW 318 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Juli 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2006 OK.. takker..hva heter den WG din (den nye)? hvor kjøpte du den? hva kostet den? er det stress å bytte den? jeg har ikke vært så ye borti WG.. .. før skjønner du.. J har en orginal WG med hardere fjær i, kjøpte den av Turboperformance her på forumet... Men http://www.bsrab.se har WG, samme har KRB pluss mange fler, så er bare å lete litt... Bytter WG`n på 10 min, er ganske enkelt å komme til... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Juli 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 Nå kan vel enkelte ta dette som OT, men for ALL del - det er en WG-Klokke det er snakk om, og ikke en WG. WG/WasteGaten sitter inni turboen... Så unngår vi vel vranglære. ;) Ellers tror jeg nok løsningen er som R Style her sier, da den slakke fjæra kan skape litt trøbbel. Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Juli 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2006 Sorry for vranglæra, men glemmer ofte å nevne klokka, uting å kalle det bare WG`n... ;) Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.