Gå til innhold

Dbdrag sanger gir liten bass??

Ranger emnet

pahf

Anbefalte innlegg

Fikk låne en cd som har blitt brukt til dbdrag rundt traktene her i går, og vanligvis til all slags musikk så er det mer enn nok bass. Litt i meste laget til tider. Så det var med en del forventninger jeg putta inn dbdrag cd'n og satt meg godt tilbake å venta på noen skikkelig runder med ryggmassasje, men etterhvert kom klumpen i halsen. For det var jo fryktelig dårlig resultat gitt.

Akkurat som om det var bare 6.5" som spilte. Hadde ikke kasse vært så tung hadde jeg nok latt sinnet tatt overhånd å kaste den utav bilen i ren skadefryd, men akk nei.

Har jo lukka kasse så i så måte er det vel ikke optimalt for noen test, men en skulle tro at jeg skulle få mer massasje enn det jeg fikk gitt. Er det noen logisk forklaring eller kan jeg forkaste hele db drømmen min :) (Ikke db konkurranse, men få det på papir hvor høyt jeg spiller)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er relativt, hehe, hvilken frekvens er kassen din tunet til?

For du må gjerne prøve å sitte i pandaen min på track 2 på volume 7 plata, det er ingen behagelig opplevelse akkurat.

Så virker som noe er gæli i bilen din for å si det sånn...

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, etter jl audio sine mål er det 40hz. På vanlige sanger blir jeg litt småuggen jeg og, ref eminem - go to sleep, lil'kim - how many lics, cascada++ etc etc. vet ikke hvilken frekvens selve renaultn ligger på da. kan jo være så mangt med disse franskmennene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, 40Hz tror jeg er noe lavt, rundt 50Hz så vil du sikkert merke noe mer, og siden du har lukket i tillegg så kan det jo være derfor.

Min kasse er tunet til 51Hz (i en bil som bør ha mye høyere) og jeg blir direkte uggen i kroppen av å sitte inni å "høre" på musikk, hehe... Så de dB-jams platene ligger vel på rundt 45-55Hz i bassporene..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av de du nevner ligger særlig dypt, hvertfall ikke så vidt jeg har merket. Dersom du har 80Hz LPF på sub'en, mens du hører på den musikken du lister opp, og stiller delefrekvensen nedover til f.eks. 60Hz, vil det nok bli betydelig lavere.

Tipper 60Hz og oppover på de låtene der... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare lurer på en ting, Hvilken cd er det du snakker om? det er pr. i dag 9 db-drag cd-er...

noen sanger gir mye bass på noen annlegg, andre sanger gir mye bass på andre annlegg.

kassen tunet til 40hz høres fint ut det. spesielt sang nr 7 på db-jams volume 9 ligger i det området. eventuelt sang nr 2 på db-jams volume 7 (som ligger på 45hz).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei gudene vet hvilken av cd'ne det er, tror det er noe brs har hatt med en gang. er bare reklame på covret. men som boomboxx sier så kan det nok stemme at de sangene jeg har nevnt ikke går særlig dypt nei. hvilke dbjams cd'r ligger i mitt frekvensleie da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, må nesten le litt, når jeg først far henda i en sub som jeg er fornøyd med, så spiller den best i frekvensene ovenfor det som dbdrag bruker :)

i db drag spilles ikke musikk da :) du kan bruke toner helt til 80hz.. synes det er rart at du ikke får trykk under 50hz egentlig. Prøvd med sinus toner fra 20-60hz f.eks?

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider