Gå til innhold

Sirkulerer olje selv om starteren ikke slår inn?

Ranger emnet

Triple5soul

Anbefalte innlegg

Hei

Har nettopp byttet toppakning på en renault 5 turbo og når jeg er ferdig så skal man visst dra bilen på starteren til turboen har fått olje og oljelampa slutter å lyse. Men problemet er at starteren slår bare inn en gang og det er det. Så sirkulerer olja nok til at turboen får nok olje (hvis jeg gjør det nok ganger) sånn at jeg kan ta å trille den igang eller er det risky business?

Har også prøvd å trille bilen i revers for å se om det hjalp på starteren men det funka heller dårlig

Sometimes I drive away with the emergency brake on, That's doesn't say alot about the emergency brake, It's an "emergency-make-the-car-smell-funny-lever"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Oljepumpen blir dratt rundt av motoren, enten via ei rem, eller en aksel(veiva). For at det skal gå rundt må motoren gå rundt, skal motoren gå rundt må starteren gå rundt.

Konklusjon: starteren må gå rundt for at du skal få oljetrykk.Tror ikke det holder at den bare slår inn et lite sekund. Fiks den like godt først som sist.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var det bare det å skaffe seg en slepebil da, faen at allle må på død å liv reise på ferie :) Må få fiksa startern ja men er veldig sugen på å se hvor mye feil jeg har klart å fremprovosere i bilen etter at jeg skifta toppakning.. hehe

Sometimes I drive away with the emergency brake on, That's doesn't say alot about the emergency brake, It's an "emergency-make-the-car-smell-funny-lever"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja veit at jeg må fikse starteren men har bare lyst til å se om den fyrer siden det er første gangen jeg har skrudd no særlig. Så det er heller ikke aktuelt å sende den ned noen bakke før jeg veit at den i det hele tatt starter :) Hvis ikke sender jeg den ned en skråning å lar den stå :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om starteren ikke funker så må du uansett fikse denne før du kommer deg noe sted.. med mindre du vil dytte den igang hver gang du stopper bilen.

Og det enkleste er å dra ut tennpluggen fra coilen for å hindre at den ikke starter...

Ehh.. Dra tennplugg ut i fra coilen..?? Tror du har bevist at du ikke har så mye greie på dette jeg.. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fint med så mye tips her :thumb Men nå har det seg sånn at idag så fikk jeg endelig tak i en bil som kunne dra meg i gang. Det funka særdeles dårlig må jeg si, virker som det noe som sperrer ett eller annet sted for med engang jeg slipper clutchen så sier det bråstopp. Det kan vel heller ikke være starteren som ligger på svinghjulet for den skulle vel ikke klart å holde igjen når den blir trekt? Var ikke noe problem å snurre veiva når jeg justerte ventilene men nå står det bom fast. Noen tips eller er det bare å "retrace my steps" til jeg finner ut hvor jeg har klart å glemme igjen en skiftnøkkel? :thumb

Edit: Er ikke kompresjon da jeg heller ikke fikk veiva rundt når jeg tok ut pluggene. 99% sikker på at jeg har stilt ventilene riktig. Og har i teorien ikke vært nær svinghjulet eller noe når jeg har skiftet toppakning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider