Gå til innhold

Sirkulerer olje selv om starteren ikke slår inn?

Ranger emnet


Triple5soul

Anbefalte innlegg

er underliggende kam og mekaniske (?) løftere troooor jeg. Bare støtstenger som går rett på kammen vil jeg tro uten at jeg skal si det for sikkert..

Sometimes I drive away with the emergency brake on, That's doesn't say alot about the emergency brake, It's an "emergency-make-the-car-smell-funny-lever"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

stemmer. 0,25 på eksos og 0,20 på innsug. fulgte haynesboka til punkt og prikke.

Skal vel justere ganske mye feil for å få noe mer en ventiltikking eller er det små marginer? Var minimale justeringer ifra hvordan de var før så er vel begrenset hvor galt det kan ha gått?! Og jeg vil ikke tro at veiva kan ha beveget seg mens toppen var av...

Sometimes I drive away with the emergency brake on, That's doesn't say alot about the emergency brake, It's an "emergency-make-the-car-smell-funny-lever"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig fint det :) Kan så mye som å skifte dekk og olje. trodde kanskje jeg hadde lært å bytte toppakning og helt til den ikke ville starte:) hehe

 

Roterte veiva ja. Når Ventil 8 var helt nede justerte jeg ventil 1 osv i henhold til haynesmanualen.

Sometimes I drive away with the emergency brake on, That's doesn't say alot about the emergency brake, It's an "emergency-make-the-car-smell-funny-lever"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alarm!

 

Avslutt øyeblikkelig alle forsøk på å bakse igang motoren ved hjelp av vold. Klarer du å dra rundt motoren "for hånd", hvis du gjør det sakte? Hvis ikke er det noe alvorlig gæærnt på ferde. Det med pluggene ute er også en god forsikring mot hydrostatisk låsing, noe som kan skje hvis du har fått væske i forbrenningsrommene.

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sier jo at han roterte veiva mens han stilte ventilene, så vi bør jo regne med at motoren er "løs".. Men et godt råd er å ta ut pluggene og dreie motoren et par runder med skralle og pipe direkte på veiva for å se at den går lett rundt.. Om han prøvde å slepe den i gang i 1. gir, og det var litt grus, så vil hjula mest sansynlig låse seg.. Derfor bør han evt prøve høyere gir.. Har han kun skiftet pakning, og justert ventiler, bør motoren starte lett.. Har du vært borti tenniga og sånn derimot, kan det bli kluss.. Husk å fylle kjølevæske om du ikke har gjort det.. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde 2. og 3. Gir på asfalt, Prøvde også å dra den med fastnøkkel og den ville ikke det heller etterpå, men fikk det jo til når jeg justerte ventilene, men prøvde ikke det når jeg hadde satt alt på plass igjen. Har også fylt både kjølevæske og olje. Skal ikke ha vært borti tenninga heller.

Sometimes I drive away with the emergency brake on, That's doesn't say alot about the emergency brake, It's an "emergency-make-the-car-smell-funny-lever"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta ut pluggene og prøv med nøkkel direkte på bolten på veiva.. Går den ikke rundt da så har du et problem.. :( Er det lenge siden motoren har vært sveiva rundt..?? Skal jo litt til for at den "setter" seg fast da.. Uansett så var det rart den ikke gikk rundt når du slepte.. Kan du ha glemt noe oppå stempelet da du hadde av toppen..?? En bolt eller pipe..?? hehe..

 

Når du prøver å dreie den, prøv begge veier om det ikke går med en gang..

 

Prøvde du å dreie den etter du har justert alle ventilene..?? Kan jo være en støtstang som har kilt seg..?? Synes du sa motoren din hadde det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg ikke helt feil så var tennpluggene ute når jeg prøvde å dra den rundt etter at vi prøvde å dra den. Hadde ikke vært veldig ulikt meg å ha glemt noe igjen der men jeg tviler vel egentlig på det. Hehe

Roterte vel litt til etter at jeg hadde justert alle for å sjekke at jeg hadde kommet meg helt rundt. Men det er ikke noe farlig å rotere motoren feil vei?

Ser vel ut som jeg bare må gå meg tilbake igjen og se hvor problemet er, for det er ingen som tror at startern er sterk nok til å stå imot hvis den sitter fast på svinghjulet?

 

Ja kan det være en støtstang som plutselig er ute av posisjon? Merket alle når jeg tok de ut for at de skulle komme tilbake på samme plass men kan jo være en mulighet det.

Sometimes I drive away with the emergency brake on, That's doesn't say alot about the emergency brake, It's an "emergency-make-the-car-smell-funny-lever"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men virker jo nesten som det bare er noe som direkte sperrer ett eller annet sted. Den har jo ikke gått i det hele tatt etter at jeg dreiv med den så kan vel ikke ha skjært seg? Men da ser det vel ut til at jeg bare må ta av alt igjen og se hvor problemet ligger. Hurra! :) Men men, sånt som skjer også får vi se hvor problemet ligger...

Sometimes I drive away with the emergency brake on, That's doesn't say alot about the emergency brake, It's an "emergency-make-the-car-smell-funny-lever"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår