Gå til innhold

Sirkulerer olje selv om starteren ikke slår inn?

Ranger emnet

Triple5soul

Anbefalte innlegg

har ikke rørt reg. reima så det antar jeg at er i orden. Tror ikke den fikk rørt på seg mens toppen var av.

Du må vel ha rørt registerreima for å få av toppen? Jeg ser du skriver noe om støtstenger, men dette er vel en motor med overliggende kam(mer)?

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Støtstengene er som regel like lange, så det skal ikke ha noe å si om du har byttet plass på de.. Om du hadde gjort det hadde du uansett merket det ganske fort.. Om motoren står bom fast begge veier, så må du nok av med toppen for å se om du da får dreid den.. Det kan være registreret som er feil så ene ventilen tar ned i stempelet.. :( Men da skulle jo du egetlig klart å dreid den ene veien.. Hmm.. Om startmotoren skal klare å kile motoren, må noe alvorlig ha skjedd, sånn som at drevet ha løsnet å kilt seg eller noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto tydelig at støtstengene måtte tilbake på samme plass, blir vel slitt til hver sin vippearm eller noe men det er forsåvidt det samme.. Men jeg burde vel ikke dreie motoren med toppen av for da kommer vel reg reima ut av stilling ?! Tror ikke jeg skal begynne å tulle med den kjenner jeg... :)

Sometimes I drive away with the emergency brake on, That's doesn't say alot about the emergency brake, It's an "emergency-make-the-car-smell-funny-lever"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres jo riktig ut ja:) Men i haynes boka så sto det noe om at man ikke måtte gjøre det av en eller annen grunn. Men veiva beveger seg jo sammen med kammen da så skulle jo forsåvidt ikke ha noen betydning. Nei jeg må nok bare plukke ting fra hverandre igjen å se hva jeg finner gitt...

Sometimes I drive away with the emergency brake on, That's doesn't say alot about the emergency brake, It's an "emergency-make-the-car-smell-funny-lever"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haynes boka sa at man måtte sette inn boltene sammen med ei pipe eller no for at "liners" ikke skulle komme ut av orden hvis man roterte uten topp men. Justerte ventilene en dag før jeg prøvde å starte og da roterte den uten problemer ved hjelp av en fastnøkkel hvertfall. var heller ikke noe forskjell uten plugger, satt like bom fast..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der med de "liners'ene" skjønte jeg ikke helt.. Mulig noen andre vet..?? Hvis motoren gikk fint rundt når du justerte ventilene, regner med dette var etter du skifta pakning, så vil jeg tro det er noe på utsiden som gjør det.. Du har ikke glemt fatsnøkkelen på bolten så den har kilt seg..?? haha.. Kanskje du skal prøve å ta ut startmotoren før du tar toppen..? Den må jo skiftes uansett.. Det KAN jo være noe med den som gjør det, selv om det hører til skjeldenhetene.. Det sparer jo deg for en del jobb om du finner noe feil der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tro meg jeg sjekka den bolten når jeg kom på at det var en mulighet ;) Ja er startmotoren så sterkt at den kan klare å holde igjen hvis den har låst seg fast på svinghjulet? kan jo være at startern ikke er ødelagt da bare at den ikke klarer å dra den rundt fordi det låser ett sted, hvis den ikke har brent seg nå da.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg bare klart å finne startern så ;) Ligger godt gjemt nedi der så er nesten like vanskelig å ta ut den. Men er sikkert mye lettere å begynne der ja. Vi får prøve det og se hvordan det går da. Takk for hjelpa hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider