Gå til innhold

noen som kan hjelpe??

Ranger emnet

volvo242TIC

Anbefalte innlegg

er på jakt etter godkjenningspapirer til senkesett til en Volvo 240.. alt av intr!!!

skal vise kjerra og har ikke papierer..har akkurat hatt forstillingskontroll, så gidder ikke å sette på org. fjører..

noen som kan hjelpe meg med dette?

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by volvo242TIC

kjempe fint :D

hva for noe motor har du i kjerra di? har ikke noe mer bilder av den?ser sinnsykt strøken ut..

Hei! Vogna mi er ikke så strøken nå, den ser faktisk ut som dette!

Venter på lakkering nå da! teknisk er den i ganske god stand. Alle foringer er byttet i våres, nye bilsteindempere og senkefjærer er montert. Har også montert større oljekjøler, ny underdel til luftmengdemåleren så jeg kan ha konfilter, 3" eksos hele veien med en demper ++++ Har også prøvd å gjøre noe ut av den orginale dashen med litt målere og snacks! så har jeg kontroll før jeg begynner å skru opp trykket. Motoren er en b21et med orginal intercooler borra til 2,2l. vanavkjølt turbo fra 230ft, 530topp osv..

Nye dører med el-vinduer og sentrallås står også i garasjen...

Blir sikkert morro når den er ferdig lakka!! :) :)

post-529-13804851667866_thumb.jpg

-77 242 Turbo

-66 Ford 17m Super

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki..takk for papirene..har ikke starta på 242'n min ennå, har oppgradert verkstedet i hele vinter..

skal snart begynne (sveise rust ja :D)

har noen sinnsyke planer når det gjelder kaross..men de skal jeg holde for meg selv, i tilfelle det ikke blir noe av :D har foresten en 230 motor som skal i nyoverhala,og tuna.. som skal i kjerra..

hvis noen lurer på spec. er det bare å si fra :D

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de papirene..er det et A4 ark? som er delt opp med rutenettet,eller er det du som har fiksa det slik?

ser at det står hvor mye de senker,min er senka mer..tror du de fatter/bryr seg om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de papirene..er det et A4 ark? som er delt opp med rutenettet,eller er det du som har fiksa det slik?

?

hvert bilde er en a4 side, dvs 2 a4sider totalt. Er delt opp med rutenettet orginalt!

ser at det står hvor mye de senker,min er senka mer..tror du de fatter/bryr seg om det

Prøv!! Må jo kappe fjærene mine i sommer.. Blir coiloverkit fra kollevold til høsten uansett! :)

Ja, fortell litt mer om goførtitoen :D

-77 242 Turbo

-66 Ford 17m Super

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det e r en 81 mod

-Motor :

Nye pakninger/lager i hele motoren

230 blokk,fra en 940tic

940TIC steg 2 stempel

Avbalansert/polert veiv

vekt-justerte råder

Porta og polert topp, av Skinne gutta

Porta 940Turbo genrør

Chip

Tilleggs innsprut

Turbo og IC ennå ikke kjøpt inn

Antall HK i motor blir ca. 250HK-300HK +

Muligens lystgass, hvis jeg gidder :D

antagelig 3" selvbygd eksos

-Understell :

*Polytran foringer rundt om

*1031 bakaksel med brems

*"Røddige" dempere

*++++

- Kaross :

*Bygge om til fronten som kom i 83 til 86 (nedoverpanser, med nye typen framskjermer) her har jeg fått nye planer,men vet ikke om det vil funke,så derfor holder jeg kjeft om det :D kan vel si at hvis jeg får det til og det ser pent ut, blir dette noe du aldri har sett før..nyskapende :D

*Bredde

*Antagelig fjerning av dørhåndtak og låser

*Mørke rød pærlemor lakk, muligens noe ghost lakk i tillegg..

*Spoilerkit fra Johansons, "850 look"

*enkel visker

*sikkert noe annet spennende jeg finner ut underveis

-Innvendig :

*Recaro stoler forran

*Trekke om baksete

*Modefisere taktrekk, trekkes om, og sys opp med stoff

*Nye selvlagde dørsider i glassfiber,hvis det blir pent, finne på noe nyskapende og heftig, hvis det funker

Poenget er alt alt skal stå i stil..

-Annlegg :

Aner ikke hva som kommer her, skal høre rundt om noen er intr. i å sponse. Vet i allefall at bagasje romm blir borte :D og at det skal bli god plass i dørsider til høytalere. Og at lyden skal bli bra, det gjelder også utseende..

dette er vel i grove trekk planene..:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slik så den forøvrig ut når jeg kjøpte den,ser slik ut ennå, uten panse og bagasjeluke,utem motor..

vet ikke om blidet funker ennå:D

post-2180-13804851669352_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slik så den forøvrig ut når jeg kjøpte den,ser slik ut ennå, uten panse og bagasjeluke,utem motor..

vet ikke om blidet funker ennå:D

er ikke det en 1980' modell da? 1981 hadde jo plast fangere, nye skjermene, etc?

nå er plutselig min 242 kjip, når jeg leser om motorene og fjærene, etc. dere har.. Jeg får snart lesjöfors på min da.. må bare hente fjærene jeg kjøpte av btl.. Så må jeg skaffe dempere :)

digger fargen på bilen din!! neida, hehe.. men jeg skal ikke snakke så høyt, da min farge ikke akkuratt er digg heller..

ps. jeg har fått montert kondensatoren på subben min nå :) skrudde den ovenfor volvo merket.. jeg har ikke bilder, da jeg er i oslo og digitalkameraet er i bergen..

lykke til med bilene!!

volvo power!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Henrik H

Hei! Vogna mi er ikke så strøken nå, den ser faktisk ut som dette!

Venter på lakkering nå da! teknisk er den i ganske god stand. Alle foringer er byttet i våres, nye bilsteindempere og senkefjærer er montert. Har også montert større oljekjøler, ny underdel til luftmengdemåleren så jeg kan ha konfilter, 3" eksos hele veien med en demper ++++ Har også prøvd å gjøre noe ut av den orginale dashen med litt målere og snacks! så har jeg kontroll før jeg begynner å skru opp trykket. Motoren er en b21et med orginal intercooler borra til 2,2l. vanavkjølt turbo fra 230ft, 530topp osv..

Nye dører med el-vinduer og sentrallås står også i garasjen...

Blir sikkert morro når den er ferdig lakka!! :) :)

du skal vel ha matt sort på kanalene?? det mener jeg er tøffest iallefall.. seff på reservehjuls brønnene også.. Jeg mener det gir bedre linjer på bilen.. eller, om du skal ha skjørt er det ikke viktig :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke det en 1980' modell da? 1981 hadde jo plast fangere, nye skjermene, etc?

joa riktig det..skerv feil..er en 80mod..

Lenke til kommentar
Del på andre sider