xGrape Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Tåkelysene foran har vel en egen bryter, ved siden av den 3-stillings-bryteren? Edit: men utifra bildene ser jeg ingen tåkelys på bilen din... Siter Volkswagen Golf IV 1.6 16V Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 alltså, ang lysbryter og tåkelys hørte jeg på møller her omdagen: har du tåkelys forran org. skal dette sitte i hovedlys bryteren, alltså at du kan dra den ut to hakk, det var slik jeg forstod det hvafall, og denne bryteren koster 1100kr, ja ELLEVE HUNDRE kr, ny :eek: men om det stemmer vet jeg ikke..syns igrunn ikke møller her i byn har så peil, menmen..er sikkert noen 3er guruer her som vet dette bedre enn både møller og meg her :) det billigste alternativet blir jo å bare kjøpe en uorg. bryter med av/på funksjon, ett lysrele og koble opp tåkelysene forran selv :) ellers, grattis med "ny" pen bil! ser ut som ett godt utgangspunkt! :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zuhr Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 alltså, ang lysbryter og tåkelys hørte jeg på møller her omdagen: har du tåkelys forran org. skal dette sitte i hovedlys bryteren, alltså at du kan dra den ut to hakk, det var slik jeg forstod det hvafall, og denne bryteren koster 1100kr, ja ELLEVE HUNDRE kr, ny :eek: men om det stemmer vet jeg ikke..syns igrunn ikke møller her i byn har så peil, menmen..er sikkert noen 3er guruer her som vet dette bedre enn både møller og meg her :) Dette stemmer. Pris aner jeg ikke. det billigste alternativet blir jo å bare kjøpe en uorg. bryter med av/på funksjon, ett lysrele og koble opp tåkelysene forran selv :) Slik jeg gjorde det, om du ser i tråden min har jeg en tegning på hvordan enn kobler det også. Siter Mine Biler » [ ] Audi A4 1.8T, 1998 » [x] VW Golf 3, 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Hvor mange hakk kan du dra den ut..? Min kan dras ut to hakk. Ett hakk ut så går tåkelysa fremme på (om dem hadde funka), og to hakk ut, så tror jeg tåkelysa bak skal gå på, men tror ikke dem fungerer heller.. :P Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Det ser ikke ut som du har noen tåkelys på bilen din originalt, og da har du heller ikke funksjon for tåkelys på bryteren i bilen. Tåkelys kan tennes når bryteren står enten i park eller fullt-lys stilling, den trekkes ett hakk ut så lyser tåkelyset, og ytterligere ett hakk ut så lyser både tåkelys foran og tåkelys bak. Du trenger da tåkelys, bryter, rele og ledninger for å få lys der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buljong Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 du må kjøpe ny bryter. de med tåkelys forran har en bryter man kan dra ut to hakk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buljong Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 ops... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Burny Skrevet Juli 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Hvor mange hakk kan du dra den ut..?Min kan dras ut to hakk. Ett hakk ut så går tåkelysa fremme på (om dem hadde funka), og to hakk ut, så tror jeg tåkelysa bak skal gå på, men tror ikke dem fungerer heller.. :P Fuck.. Var det jeg tenkte meg.. Kan dra den et hakk ut, og da går tåkelysa bak på bare.. xGrape: Hvordan kan du se det? Siter - Vw Golf IV GTI - X Vw MK2 VR6 - X Golf IV 1.6 Highline - X Audi A4 1.8TQ - X Min Badass Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Burny Skrevet Juli 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Slik jeg gjorde det, om du ser i tråden min har jeg en tegning på hvordan enn kobler det også. Nja, sånn vil ikke jeg ha det.. Satser på og kjøpe alt jeg trenger for dette på riktig måte nytt. Siter - Vw Golf IV GTI - X Vw MK2 VR6 - X Golf IV 1.6 Highline - X Audi A4 1.8TQ - X Min Badass Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Det beste er original bryter, enklest å betjene det, surt å glemme tåkelysene på en gang da. Det er jo lett og se at din bil ikke har tåkelys, er jo bare noen blinddeksler som sitter der istedetfor tåkelys..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zuhr Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Ser det her, er ikke slike runde hull på dekselet. Greit om en gidder å bruke over 1000kr på ny bryter, men ser ikke noe problem å legge opp en egen bryter til det. Ser jo fort om enn har på sprederne sine eller ikke ;p Siter Mine Biler » [ ] Audi A4 1.8T, 1998 » [x] VW Golf 3, 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Kjøp egen bryter med lys på og sett inn ei sirene som hyler om den står på og motor er av, evt reis på høggern og kjøp en bryter brukt. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xGrape Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Bryter på høggern? Kjøpte en flipswitch til 10 spenn på biltema jeg:D Men kremt nevner relé her, må man ha dette for å montere det? Jeg tenkte å bare legge opp et enkelt ledningsnett, og kanskje slenge på en sikring. Har ikke helt skjønt hva et relé er forno:) Siter Volkswagen Golf IV 1.6 16V Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Et rele er jo noe av det samme som en kontaktor hvis noen av dere som er her vet hva det er. Med et rele så styrer du om det skal gå strøm gjennom det ved hjelp av en bryter, dermed blir det ikke noe særlig med strøm som går gjennom bryteren. Hvis noen av dere skjønner :thanks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Ser det her, er ikke slike runde hull på dekselet. Var da ikke det på mine heller, mine var slik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg