Gå til innhold

Lakkering av støtfangerne

Ranger emnet

lars-frr

Anbefalte innlegg

Jeg har da seff de crappy plast fangerne , de er ganske myke slik hvis jeg da skrur av fangerne så kan jeg jo bøye de ganske mye ,, vil ikke dette ødelegge lakken når jeg er ferdig ..

Jeg har en sånn boks med lakk som er kjøpt på bilekstra ,, husker ikke hva den heter (tror det er multona ), men den er kjekk å ha på rust flekker . Er det den lakken jeg skal bruke til slutt , eller må jeg da ha en annen spesial lakk ??

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til en lakkforhandler og forklar saken din. Da skal han kunne plukke ut alle tingene du trenger.

Ikke bruk ferdigbokser fra Bil Xtra, få forhandleren til å blande deg ei boks, og be ham ha oppi slikt middel for å gjøre lakken mykere. (Husker ikke hva det heter)

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by lars-frr

Jeg har da seff de crappy plast fangerne , de er ganske myke slik hvis jeg da skrur av fangerne så kan jeg jo bøye de ganske mye ,, vil ikke dette ødelegge lakken når jeg er ferdig ..

Jeg har en sånn boks med lakk som er kjøpt på bilekstra ,, husker ikke hva den heter (tror det er multona ), men den er kjekk å ha på rust flekker . Er det den lakken jeg skal bruke til slutt , eller må jeg da ha en annen spesial lakk ??

ingen lakker er "kjekk å ha" på rustflekker :-)

kanskje ferromax, eller brunox..

ellers: hør på speedwell, han skal snart hellakere mine 90fangere.. og hele bilen min.

;)

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her kan du se hvordan jeg gjorde ting og tang. Resultatet ble ganske bra og lakken sitter der enda ;)

Jeg splipte ned, sparkla, grunna, lakkerte og kjørte på med klar lakk til slutt... Det er 3 lag med rødt og 3 med klar lakk.

Lakkering link!

I have a right and a left brain,

but there is nothing right in the left one

and there is nothing left in the right.

www.hiip-foto.com

www.hiip.deviantart.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

Hvor mye må man slipe da? Og skal man ha på sparkel, grunning osv. osv. på hele fangeren??

Jeg bare matta ned og fjærnet at som var løst og der der var sprukket opp. Slipte allderig helt ned til plasten om det ikke var nødvendig da.

I have a right and a left brain,

but there is nothing right in the left one

and there is nothing left in the right.

www.hiip-foto.com

www.hiip.deviantart.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de nye, eller brukte. Skal du lakke alt, eller kun under?

Nye: Matt ned med fin fint pussepapir. 1200 eller høyere.

Så er det hele runda fra plastgrunning til klarlakk som beskrevet over.

Brukte: Matt ned med 600 papir. Uten å slipe gjennom noe sted. Da er det bare å spraye på baselakken.

Nye eller brukte som skal hellakkeres: Slip ned den ruglete overflaten, det er også denne som skal sprøytesparkles.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider