Gå til innhold

Dere som trodde dere hadde fet dump?, Hør på denne! =D

Ranger emnet


saab9000

Anbefalte innlegg

Ved nermere ettertanke er det en BOV (blow off valve), og ikke en dump.

 

Denne åpner når trykket blir for høyt - en slags sikkerhetsventil som løser ut om man strammer wastegaten for mye.

 

volvo sleeper: Det KUNNE ha vært en ELEKTRISK dumpventil, en sånnen jalla ebay-sak.... Du snakka om "når trykket ifra turboen møter innsugningsspjeldet" det er ihvertfall feil på en dieselmotor....

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved nermere ettertanke er det en BOV (blow off valve), og ikke en dump.

 

Denne åpner når trykket blir for høyt - en slags sikkerhetsventil som løser ut om man strammer wastegaten for mye.

 

volvo sleeper: Det KUNNE ha vært en ELEKTRISK dumpventil, en sånnen jalla ebay-sak.... Du snakka om "når trykket ifra turboen møter innsugningsspjeldet" det er ihvertfall feil på en dieselmotor....

 

nå tror jeg du skal forklare litt nærmere her!

vet du i det hele tatt noe om motorer? eller er du en av de som bare plukker opp ord og setninger når man sitter og leser?

 

når trykket ifra turboen møter innsugningsspjeldet når man slepper opp gassen dannes ett mottrykk på skovlene på turboen som vil bremse turboen.derfor blir det en slik lyd!

slik jeg tolket ditt svar mener du at turboen stopper helt opp når man slepper gassen! :hammer

 

sjekk quoten i signaturen min. det er vel en som kan akkurat like mye som deg om motor og turbo osv!

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når trykket ifra turboen møter innsugningsspjeldet når man slepper opp gassen dannes ett mottrykk på skovlene på turboen som vil bremse turboen.derfor blir det en slik lyd!

slik jeg tolket ditt svar mener du at turboen stopper helt opp når man slepper gassen! :hammer

 

En Diesel motor har IKKE noe spjeld, den suger maximalt med luft hele tiden, det er mengden diesel som blir sprøytet inn som avgjør turtallet, allså, lufta har FRI vei inn i forbrenningsrommet på en diesel motor... Da kan du ikke få den bremselyden i turboen, får lufta går bare rett forbi....

En vakker dag så får jeg nok lappen på bil ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår