Gå til innhold

Jeg lurer på åssen jeg får polert opp kanten på felgen min

Ranger emnet

2 low 4 you

Anbefalte innlegg

Bruker jeg autosol? eller hva?

1138782-bilde5-im000610.jpg

Jekk opp bilen på ene siden (bak hvis du har bakhjulsdrift) også setter du bilen i 3 4 el 5 gir ettersom hvor fort du vil at hjulet skal gå rundt. så begynner du med ganske groft sandpapir, så finere og finere og avslutter med vannsliping og 1500... da skal jeg LOVE deg banen er blank. så kan du jo evt ta autosol tilslutt.... kan også lakke felgene med klarlakk tilslutt. da holder de seg fine uten så altfor mye gnikking.

Lykke til!:hello:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE bruk autosol direkte på aluninium, ingen hensikt.

Begynn med pussepapir og fortsett med poleringsskive og poleringspasta, vask felgene og lakker med klar felglakk.

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE bruk autosol direkte på aluninium, ingen hensikt.

Begynn med pussepapir og fortsett med poleringsskive og poleringspasta, vask felgene og lakker med klar felglakk.

ikkje autosol direkte på alu? why?

driver å polere felgene mine, dei var lakka, så tok malingsfjerner og fjerna lakken. etter det var det å gå over alt med 240-600-1000 papir og så poleringskive og autosol. vart speilblankt...men mykje arbeid. tar heile felgen eg.. mange krinker og kroker :(

\___\____________/___/

[OO]\_____Y_____/[OO]

\===\__|__|__|__/===/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det er et firma som driver med sånn. Høyglanspolerer så dem blir veeeldig blanke. spessielt kanten som i detet tilfelle. Mener det er et firma i Asker.

2000 Ford Mondeo ST200

19-- MB 190

2000 Suzuki GSX-600R Allstar Corona

X:1990 Ford Sierra 2.0I Stv / 1997 Audi A4 1.8Turbo Quattro / 1991 Bmw 318i M-Tech

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De i Asker tar seg bra betalt, for å si det sånn.

Kanskje ikke så rartheller, da dette er tidkrevende arbeid.

Autosol er bra å bruke ETTER at du har polert de opp med pussepapir, grov og fin slipepasta osv. Da vil de holde seg blanke lengre enn om du lot de være ubehandlede.

Det finnes forresten klarlakk beregnet på bart, polert metall også.

Se på gasolin.no

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider