Gå til innhold

The Shining - 97 Passat TDI

Ranger emnet

S3TR

Anbefalte innlegg

Takker! Greit å pendle med litt stil vettu ;)

Ja det er 110 hk, men jeg er ikke sikker på om kassa er tiptronic. Etter hva jeg kan ser er det en nokså konvensjonell tomatkasse. En "tuning box" vil vel neppe gå inn og endre styringa av kassa?

Veit du noe om hvor mye "latere" en TDi med automatgir vil være kontra manuell? Jeg synes bilen virker litt sløv av&til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Har montert nye lykter fra FK, bilder kommer :) Glasset i de gamle lyktene var fryktelig matt akkurat foran pærene, noen som har opplevd dette?

Ellers er frontleppe innkjøpt og ny turbo bestillt, bilen er i daglig bruk så ting skjer ikke akkurat lynkjappt..Frontleppa er av "hemmelig" design, men jeg kan si såpass at jeg prøver å holde bilen clean ;) Vurderer om jeg skal lakke og montere styling før vinteren, men det kan bli dyrt med den standarden brøytinga holder heromkring..

Noen som vil tippe hvilken front jeg har kjøpt? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :) Jeg tror ikke manuelle girkasser trenger oljeskift, noen som kan bekrefte dette?

Girkassa på min bil er en historie for seg, forrige eier hadde en garantisak med forhandler. Kassa ble totaloverhalt mekanisk før de fant ut at feilen var på elektronikken! Så den er så god som ny, kun gått ca 30' km ;)

Forøvrig tror jeg ikke jeg vil chippe motoren likevel. Jeg pendler 6 mil daglig og bilen går som en drøm. Turboen er litt sliten etter 170' km så den skal skiftes i vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...

Her har det vært stille en stund! Jeg har rett og slett vært drittlei alt som har med bil å gjøre, men nå er våren her og ting skjer :)

Et dårlig mobilbilde av tilpasset frontleppe og FK lyktene som ble montert i fjor:

DSC00054.jpg

Passformen på leppa var ok, men jeg må nok plaste og sparkle litt for å få den perfekt og ikke minst sterkere. Forhåpentligvis blir det lakk før 17 mai. Bilder kommer..

Ellers har bilen fått en storservice med registerreimskifte og diverse. Ny turbo er også på vei, 6 mnd etter skjema...

PS: Jeg vurderer å selge bilen så om noen er intr. så send en PM ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider