Nox Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Fått tak i en gammel forsterker av merke Carver PM-175, men jeg lurer på hva som skal kobles til høyre for strømkabelen.. (se bilde) Det er en vanlig strømledning som er splitta opp som sitter der nå. bare en av ledningene er koblet på.. Må vel ha signal for at den skal starte.. hvor skal denne kobles? Vet dette ikke er bilstereo, men vil tro dere bilstereoguruer lett kan svare på dette.. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x3msport Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Sånn jeg kan se det så er det, fra venstre, styrestrøm, batteri +, og jord. Siter ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Sånn jeg kan se det så er det, fra venstre, styrestrøm, batteri +, og jord. Nå er det IKKE en bilstereoforsterker ;) Trådstarter: gjort et søk på nettet etter merke/modell og prøvd å finne noe der? Sikkert en eller annen side som har noe :) Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x3msport Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Nei! Det er jo ikke det når jeg ser meg om for annen gang! Siter ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Juli 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 søkt på nett ja. fant bare bruksanvisninger som måtte kjøpes.. får se om jeg finner et hifi forum. ellers dukker det vel opp noen "gamlinger" som har holdt på med gammelt pa utstyr her:) Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 hvordan forsterker er det egentlig? merke/modell? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Juli 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Dette er en Carver model PM-175 som jeg fikk med en annen forsterker jeg kjøpte fordi forrige eier ikke trengte den eller visste hvordan den virka. Er nok endel år gammel, men tror den skal klare å drive en sub bra.. Er vel en effektforsterker.. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 ta et bedre bilde av de kontaktene/terminalene da dette kan være hva som helst men ved å lese av forkortelsene blir letere...hva er tilkoblet til andre enden av de kablene? Carver er ikke så "gamelt" merke :hammer men de produserer mest PA utstyr... :) Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Juli 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Får ikke tatt bedre bilde nå, da kameraet dro, men der er altså 2 tilkoblingspunker. den ene står det signal på med ettlerannet strømtegn, og den andre chassis, der også med et "strøm"tegn.. Er ikke koblet noe på kabelene i andre enden. bare løse ledninger.. Vil da tro signal er strøm, men om det er 220v vet jeg jo ikke. chassis er vel no jording på en eller annen måte kanskje.. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 det er nok heller et 6-12V signal som er normalt for å starte forsterkere. ville aldri koblet 230V til der uten å være helt 110% sikker på at det var riktig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Juli 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Nei det var derfor jeg håpa det var noen som visste det her:) hehe Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Er nok 12v trigger ja, hvis du har en surroundforsterker er det mulig den har utgang til det. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 og hvis ikke kan du bruke et 12V batteri eller strømforsyner. :) så vidt jeg kan se ut ifra bildet, er tegnet til venstre jord, og den til høyre da mest sannsynelig signal. syns bare det virket rart at det sto signal på venstre siden sammen med et jord-merke... men kan jo hende signalteksten bare betydde at de 2 kontaktene var for å koble til signal på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x3msport Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Trur nok det er dette du leter etter: ftp://208.187.38.55/Carver/Manuals/pm/pm-175%20pwr%20amp.pdf Siter ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Juli 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Takker så mye:) Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg