Wibla Skrevet Juli 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2003 må nok det, og om det er lite gass på anlegget, så vil du merke stor forskjell etter at du har fylt på.. :D Faen så digg.. synd jeg ikke har sånn luksus i bilen min.. :( Siter - 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivers Skrevet Juli 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2003 Originally posted by Mondeo Rimelig og rimelig.. Våre kjære myndigheter har fra første juli belagt det ufarlige kjølemiddelet R 134 a med miljøavgift...:rolleyes: Tror ikke du får gjort det under 500 kr hvis anl. er helt tomt *doh* Var på R&G (lokal sjappe), de skulle gjøre det for 4500 kr. (Hirr) Siter Velkommen til Bilforumet - der alle vet best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Juli 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2003 Originally posted by Viking067 a/c aggregatet blir som oftest drevet av reim fra motoren.Når dette startes vil det belaste motoren som igjen gjør at en bruker litt mer bensin/diesel.Dette er så ubetydeligt at det gjelder mest for eldre biler med store motorer (les: eldre us biler).Der aggregatet og motoren er slitt fra før. Merker det rimelig godt på mindre motorer også...... så det der er jeg ikke enig med deg i... merker forskjell i forbruket på poloen med og uten A/C Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Juli 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2003 Originally posted by ivers *doh* Var på R&G (lokal sjappe), de skulle gjøre det for 4500 kr. (Hirr) Har en kompis som fikser det for under 1000 kr..... send pm Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet Juli 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2003 Har hørt at A/C stjeler 10-15 hk på visse biler jeg.. er det sant da? Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raffe Skrevet Juli 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2003 Originally posted by AXi0N Har hørt at A/C stjeler 10-15 hk på visse biler jeg.. er det sant da? Det stemmmer det. Du hører oxo at motoren "sliter" litt mer når du skrur på A/C Siter 1997 Primera GT - KN filter - 17" Felger Lyktespoilere ------------- 02 Scania 164 - 580 - Jobbbilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2003 Ac anlegget "bruker" ikke gass, men over tid siver det ut litt gjennom slanger og koblinger! Mengden ligger fra 0,5 til 1 kg så man skal ikke miste mye før virkningen blir svak/borte Hva bensinforbruk angår så er nok det mest merkbart på små motorer, dette gjelder også effekttap, man kan av og til kjenne fusking når kompressoren starter/og stopper! 10- 15 HK hørtes mye ut (slitt kompressor), jeg har lært 6-8 HK, men nå har de fleste biler en sk WOT bryter som kobler ut A/C ved full gass, så toppeffekten i motoren blir den samme...og fy f.... og jeg er glad jeg har det om dagen. Junior er seks uker og det eneste stedet han får sove på dagtid er i bilen med klimaanl. på LOW Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Juli 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2003 Originally posted by Mondeo Rimelig og rimelig.. Våre kjære myndigheter har fra første juli belagt det ufarlige kjølemiddelet R 134 a med miljøavgift...:rolleyes: Tror ikke du får gjort det under 500 kr hvis anl. er helt tomt Om det er helt tomt eller ikke spiller vel ingen rolle egentlig, anlegget må uansett tømmes, og fylles på nytt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2003 Originally posted by Ascona Om det er helt tomt eller ikke spiller vel ingen rolle egentlig, anlegget må uansett tømmes, og fylles på nytt. Stemmer det, men de fleste kan lese ut hvor mye man har "gjenvunnet" , og da skal du bare betale for differansen, selv om praksis er noe ulik..;) Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Juli 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2003 Originally posted by Mondeo Stemmer det, men de fleste kan lese ut hvor mye man har "gjenvunnet" , og da skal du bare betale for differansen, selv om praksis er noe ulik..;) Jeg gir faen jeg, betaler uansett ikke for sånt. Og man bruker da R12.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg