infested Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 bilen min fusker veldig på høyt gasspådrag når bilen er i gir.. (altså ikke når cluchen er inne)... jeg må holde halv gass for att den ikke skal fuske... noen som har noe forslag?' holder jeg ute choken går den litt bedre.. er ett hull over luftfilteret til luftfilterboksen men har det noe å si?? det som vi har prøvd å skifte er: forgasser bensinpumpe bensinfilter vacuum slanger plugger fordeler coil hal giver motoren er en 86mod B230A Siter Mvh Thomas Holmedal Team Lydtrykk.no thomas.eargasm@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
infested Skrevet Juli 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2006 ingen som vet?.. når jeg kjøpte bilen sto den på 27 grader fortening å det var nesten umulig å stoppe den :P.. så når jeg stilte den til 7 begynte den å fuske.... har stilt co også Siter Mvh Thomas Holmedal Team Lydtrykk.no thomas.eargasm@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Juli 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2006 Er ikke 7 grader litt tidlig? Er ikke sikker på tenningstidspunkt på a motor, men på de fleste volvomotorer er det 12 grader fortenning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Juli 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2006 12 er jo tidligere enn 7 da... hehe. Har bare stellt med VP marineutgaver å de har lagt på ca 10-12 grader fortenning målt uten vakum seff. Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
infested Skrevet Juli 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2006 Er ikke 7 grader litt tidlig? Er ikke sikker på tenningstidspunkt på a motor, men på de fleste volvomotorer er det 12 grader fortenning. står 7 grader på den motorplata som står i motorrommet.. kan jo prøve 10-12 da :) Siter Mvh Thomas Holmedal Team Lydtrykk.no thomas.eargasm@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
infested Skrevet August 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2006 nå gir jeg opp snart.. nå er det like før jeg sender den inn til volvo.. den går ikke på tomgang lengre heller.. blir bare værre og værre :(.. har prøvd det meste som går ann.. tatt sylinderlekkasjetest også.. å der var alt på topp!.. Siter Mvh Thomas Holmedal Team Lydtrykk.no thomas.eargasm@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
infested Skrevet August 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2006 jeg prøver hva som helst!!!! Siter Mvh Thomas Holmedal Team Lydtrykk.no thomas.eargasm@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4x4vinge Skrevet August 3, 2006 Rapporter Share Skrevet August 3, 2006 mulig et dumt forslag men det kan ikke være reg reima di som kan være feil innstilt? vet du hva som er gjort med den pga den ikke gikk som den skulle når du kjøpte den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
infested Skrevet August 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2006 mulig et dumt forslag men det kan ikke være reg reima di som kan være feil innstilt? vet du hva som er gjort med den pga den ikke gikk som den skulle når du kjøpte den? den har stått stille i ett år fordi han har kjøpt ny bil å han visste ikke om det.. har skifta regreima 2 ganger.. og stilt den sikkert 6-7 ganger Siter Mvh Thomas Holmedal Team Lydtrykk.no thomas.eargasm@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4x4vinge Skrevet August 3, 2006 Rapporter Share Skrevet August 3, 2006 byttet plugg kabler? er luft filteret tett? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
infested Skrevet August 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2006 luftfilteret har ikkeno å si fordi det er en svær åpning over luftfilteret.. ett hull.. pluggkablene har jeg ikke byttet.. men har de noe å si når han fusker bare på ett viss turtall? Siter Mvh Thomas Holmedal Team Lydtrykk.no thomas.eargasm@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet August 3, 2006 Rapporter Share Skrevet August 3, 2006 Har du sjekket grundig for vakumlekkasjer? Kan være innsugspaknigen eller forgasserpakningen som er gåen, eventuelt pakningen på bremsekraftforsterkeren. Det du også kan sjekke er om utluftinga på forgasseren er rett. Er en såkalt varmstartsventil som sitter på inntaks-siden på forgasseren. Hvis det bakerste hullet er tett vil motoren fuske, men bare når du gir gass. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4x4vinge Skrevet August 3, 2006 Rapporter Share Skrevet August 3, 2006 luftfilteret har ikkeno å si fordi det er en svær åpning over luftfilteret.. ett hull..pluggkablene har jeg ikke byttet.. men har de noe å si når han fusker bare på ett viss turtall? har hatt problem med det tigligere at det har vært hull på beskyttelsen på kabelen. men det er jo verdt et forsøk hvis du har noen plugg kabler liggende eller kjenner noen som har det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet August 3, 2006 Rapporter Share Skrevet August 3, 2006 plugger: skaff NGK BP6ES kjapt til den bilen hvis den ikke har det... evt pluggkabler (har ikke helt troen på det ,men ser ikke bort fra det) Er vel et kjent problem at disse motorene omtrent kun går på NGK sine plugger.. Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet August 3, 2006 Rapporter Share Skrevet August 3, 2006 Jeg slet veldig med nykking i min 740 tic for en tid siden, men da var det bare pluggene som var litt løse. Prøv å dra til, evnt bytt pluggene dine Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.