inzane_racing Skrevet August 3, 2006 Rapporter Share Skrevet August 3, 2006 skift fordeler lokk, plugger og kabler Siter 1990 4x4 sierra cosworth 1993 MKIV supra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet August 3, 2006 Rapporter Share Skrevet August 3, 2006 Tett bensin filter??? Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet August 4, 2006 Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 tett dette hullet i luftfilterboksen din du...så skal du nok se ting ordner seg. Forgasseren henter noe vakumgreier fra luftfilterboksen.. og hull på den "rene" siden av luftfilteret kan resultere i akkurat det du nevner nå.... samme som å prøve powerfilter på en gassermotor som ikke er beregner for det...man SLITER:thumb Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
infested Skrevet August 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 tett dette hullet i luftfilterboksen din du...så skal du nok se ting ordner seg.Forgasseren henter noe vakumgreier fra luftfilterboksen.. og hull på den "rene" siden av luftfilteret kan resultere i akkurat det du nevner nå.... samme som å prøve powerfilter på en gassermotor som ikke er beregner for det...man SLITER:thumb skal prøve dette :)... har prøvd powerfilter å da gikk det bare værre :S.. så kan være sant det du sier plugger, bensinfilter, fordeler og alle vacum slanger har jeg skiftet.. da skal ejg prøve de tre tingene 1. pluggkabler 2. luftfilterboksen 3. hullet på forgasseren takker og bukker folkes.. Siter Mvh Thomas Holmedal Team Lydtrykk.no thomas.eargasm@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet August 4, 2006 Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 tett dette hullet i luftfilterboksen din du...så skal du nok se ting ordner seg.Forgasseren henter noe vakumgreier fra luftfilterboksen.. og hull på den "rene" siden av luftfilteret kan resultere i akkurat det du nevner nå.... samme som å prøve powerfilter på en gassermotor som ikke er beregner for det...man SLITER:thumb Tro meg b230a gasseren går helt greit uten luftfilter. Henter heller ikke noen "vakumgreier" fra luftfilterboksen. Eneste som skjer når du kjører uten luftfilter/luftfilterboks er at du får en volvo som høres ut som Darth Vader. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet August 4, 2006 Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 På min gamle 240, med 230K motor, der var pluggledningene dårlige, den fuska no jævli når jeg kjørte, men bare på et vist turtall, og om jeg gassa for hardt.. Men ellers gikk den helt fint.. Merka ikke noe før den fikk litt belastning, da begynte den å rykke og stoppe og smelle som bare det! Tror det å skifte plugger,ledninger,fordelerlåkk og rotor kan være en lur ide.. :) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
infested Skrevet August 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Tro meg b230a gasseren går helt greit uten luftfilter. Henter heller ikke noen "vakumgreier" fra luftfilterboksen. Eneste som skjer når du kjører uten luftfilter/luftfilterboks er at du får en volvo som høres ut som Darth Vader. er noen slanger som går fra kanalen mellom filteret og forgasseren som faktiskt går til en vakum-"sak" da.. I AM YOUR FATHER... kunne ikke dy meg ;P Siter Mvh Thomas Holmedal Team Lydtrykk.no thomas.eargasm@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
infested Skrevet August 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 På min gamle 240, med 230K motor, der var pluggledningene dårlige, den fuska no jævli når jeg kjørte, men bare på et vist turtall, og om jeg gassa for hardt.. Men ellers gikk den helt fint.. Merka ikke noe før den fikk litt belastning, da begynte den å rykke og stoppe og smelle som bare det! Tror det å skifte plugger,ledninger,fordelerlåkk og rotor kan være en lur ide.. :) eneste jeg ikke har skiftet av det du sa der er pluggledninger.. men skal prøve å skifte dem også ;) Siter Mvh Thomas Holmedal Team Lydtrykk.no thomas.eargasm@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 er noen slanger som går fra kanalen mellom filteret og forgasseren som faktiskt går til en vakum-"sak" da.. Ja, det er innsug til pulsair-systemet og avlufting fra veivhusventilasjonen. Ikke noe som fører til fusking om de skulle kobles fra. Sjekk foresten EGR'en. På min 740 rustet røret sund med det resultat at motoren sugde falskluft når EGR-ventilen åpnet. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
infested Skrevet August 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 oki.. ja kan jo sjekke.. trur egentlig røret er ganske rustent også.. Siter Mvh Thomas Holmedal Team Lydtrykk.no thomas.eargasm@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.