Gå til innhold

Forskjeller på golf 2

Ranger emnet


JuB

Anbefalte innlegg

Hei,

 

er det noe forskjeller karosserimessig på golf mk2 fra 84 til 91, 1.3, 1.6, 1.8, gti 8v/16v og g60? Mtp. ombygging til g60..

 

Har fryktlig lyst til å starte på et prosjekt når jeg er ferdig i forcen (sept. en gang) skulle jo egentlig kjøpt santa cruz sin golf gti, men den ble jo stjålet..

 

Så nå er jeg inne på tanken på en golf 2 g60 "ræser-bil", 2 seter, bur, poly, coilover osv.. Er ikke sikker på om det blir ombygging til g60, eller en som er ferdig ombygd, orginale pleier å ligge litt høyt i pris...

 

Har lyst til å beholde kompressoren, ikke konvertere til turbo. Men har samtidig lyst til å få ut litt mere effekt, har ikke så god greie motormessig, men skal lese litt rundt det emnet. Ut ifra det jeg har lest til nå sliter map-sensoren ved ladetrykk over 1.05bar. Å 1 bar får du vel lett med 68mm ladehjul, chip og tannreimdrift...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen forskjeller på karosseri, bortsett fra at 1,3L har motorfestet litt annerledes, men finnes jo ikke mange av dem.

 

Mapsensoren holder greit til 1,15-1,2 bar trykk. Det går greit med mindre du skal ha veldig lite ladehjul, og da må du jo overhale ganske ofte. Det er bedre når du kommer opp i grenseland for hva mapsensoren klarer å bedre flow. DVS sett inn annen kam, porte toppen og sette på grenrør

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Polo Classic sier, 1.3 med motorfestet..

 

Dette er jeg usikker på:

Tidlig så kom golf med 19E karosseri, de siste årene lagde de 19E-(ettellerannet)

Men om der er noe forskjell har jeg ikke peiling på, vet ikke om der er forskjell engang.. :P Kanskje noen her vet?

 

Om jeg skulle bygget G60, så ville jeg startet med GTI som utgangspunkt..

 

Vær obs på at G60 kompressoren ikke lyser kvalitet, den trenger litt overhaling til tider..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er vel 19E kun en kode fra biltilsynet?

 

 

19 Egenkjøring eller noe slik ?

 

 

står 19E i vognkortet mitt.. som da er en golf 1991mod

 

 

edit: tatt på senga av meg sjøl.. kikka på gamlevognkortet, som jeg har liggende her..

 

 

står vist 19E-G der gitt

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så alle biler fra 1.6 -> g60 fra 84 til 91 modell er like.

 

Er klar over at kompressoren er en litt skjør del, men får den riktig behandling holder den endel km :) Har hatt corrado g60 før ;)

 

Hvor langt kommer jeg med trimming om jeg legger 10-12ki motor, sett at kompressor og motor er i OK stand.. Som sagt så kan jeg lite om motor, så tror ikke jeg kan f.eks bytte kam osv..

 

Edit:

 

Dette har jeg qouta fra corrado-forumet, posta av Polo Classic:

 

Her i riktig prioritert rekkefølge

 

Overhaling av lader, helst med porting

Mindre ladehjul med tilpasset chip og bensintrykk

Luftilter på ISV (plugg igjen hullet på bypass rør)

Luftfilter, orginalboksen er meget bra på alt untatt lyd. Dobble filter gir noe mer effekt (med skikkelig varmeskjold)

 

Grenrør

 

Kam med tilpasset chip og dyser/fpr

 

Hit har bruttern kommet, vi setter sammen i helgen forhåpentligvis. I tillegg har vi portet gass-spjeldet og innsuget, satser på 210-220 ærlige hester.

 

Porting av topp med minimum større eksosventiler

 

Neste steg er da 1,9L blokk med høyere komp. Når du kommer så langt har du brukt ganske mye penger og det hadde vært bedre om du hadde satset alt på 16v eller 20v topp med G-lader, eller aller helst turbo

 

Hva vil disse punktene komme på?

 

Mindre ladehjul med tilpasset chip og bensintrykk

Luftilter på ISV (plugg igjen hullet på bypass rør)

Luftfilter, orginalboksen er meget bra på alt untatt lyd. Dobble filter gir noe mer effekt (med skikkelig varmeskjold)

Grenrør

Kam med tilpasset chip og dyser/fpr

 

Er det mye å hente på tannreimdrift? Volksport snakka om 0.1bar... sist jeg snakka med Erlend..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var vel et lite bytte av bunnen på golf 2 en eller annen gang mener det var i slutten av 80 tallet.. ellers så har jo g60 limt frontrute og lett modernifiserte forskjermer..

har du lyst har du lov!!

 

uten bil :(

s3 2000 mod solgt

golf gti g60 turbo som ble lakket gull i 1997!! :) SOLGT!

golf 1 16v solgt 1997

og en riskoker... :( HØGGES!!

golf rally prosjekt solgt :scared

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår