Gå til innhold

Eksosanlegget var dårlig, døde av CO-forgiftning

Ranger emnet

SeaLion

Anbefalte innlegg

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hedmark_og_oppland/1.689121

De to ungdommene som mandag kveld ble funnet døde inne i en bil på grensen mellom Løten og Elverum døde av kullosforgiftning.

Det viser den foreløpig obduksjonsrapporten. Bilen de to ble funnet i hadde et ødelagt eksosanlegg. Bakre del av eksosanlegget var ødelagt, og lekkasjepunktet var rett under setet der de to ungdommene satt.

Den 18 år gamle jenta fra Elverum og den 19 år gamle gutten fra Løten ble kvalt mens de satt i baksetet og bilen gikk på tomgang.

Hvorfor reagerte ikke de to på eksoslukt og kunne stoppet motoren og få opp døra på bilen?

- Man dør av karbonmonoksid, og den verken lukter eller smaker. Den skaper pusteproblemer, og man kveles innvendig, forklarer Eidsvåg.

Det er ingen indikasjoner som tilsier at de to tok sine egne liv. Politiet karaktriserer det hele som en tragisk ulykke.

- Det bekrefter hvor viktig det er å ha et eksosanlegg som fungerer, sier Eidsvåg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anlegget mitt lakk i en periode like ved torpedoveggen, blei sugd eksos rett inn i kupèn.. Var et par ganger jeg brakk meg når jeg satt å ventet på rødt lys...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår