Gå til innhold

Stjålet i dag: Impreza GT

Ranger emnet

Hurrle

Anbefalte innlegg

Originally posted by [sims]

Håper du finner den igjen i bra stand selv om jeg er svært tvilsom til det, HATER folk som stjeler biler.

Rå bil er det uansett =)

Regner nesten med at den aldri blir funnet eller at den står utbrent uten motor og deler. Politiet sa allerede samme kveld at det ikke var stort å gjøre og at en slik bil sannsynligvis var ute av landet allerede eller solgt i deler.

ALLE som stjeler eller gjør hærverk på andres biler (eller annen eiendom) burde brenne sakte i helvete! Hater de virkelig. Spesielt i dette tilfellet da det berører en av mine beste kamerater. Den bilen var sinnsykt rå og gikk dritfælt!

Originally posted by pondus

Hørtes litt merklig ut at du kunne flytte det mellom forskjellige

kjøretøy da de som monterer sånne system ikke har lov å fortelle hvor i bilende gjemmer senderene pga muligheten for forsikringssvindel....

Man fikk bare boksen og monterte den selv! Selvfølgelig skulle den monteres usynlig og det var ikke noe klistremerker eller noe som avslørte at systemet var installert. Når det ble oppdaget tyveri slo selskapet selv på boksen via radiosignaler slik at de kunne begynne å lete etter den. Hvis de fant den igjen så fikk du selvfølgelig bil/båt/mc tilbake, eventuelt forsikringeselskapet betalte for skader som var påført, hvis den ikke ble funnet igjen så fikk man forsikringsutbetaling akkurat som vanlig. Vanskelig å gjøre noe svindel på den måten.

For mer informasjon om systemet: Guard Systems

Fant ikke noe info der om flytting mellom objekter, men jeg spurte spesifikt om det siden det er liten vits for meg å ha systemet i en båt som står på land halve året, og fikk da bekreftet at jeg godt kunne flytte den fra båten min og over i bilen om vinteren. Ved evetuelt søk måtte jeg bare si ifra hvilket objekt de skulle søke etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Hurrle

Man fikk bare boksen og monterte den selv! Selvfølgelig skulle den monteres usynlig og det var ikke noe klistremerker eller noe som avslørte at systemet var installert.

For mer informasjon om systemet: Guard Systems

Fant ikke noe info der om flytting mellom objekter, men jeg spurte spesifikt om det siden det er liten vits for meg å ha systemet i en båt som står på land halve året, og fikk da bekreftet at jeg godt kunne flytte den fra båten min og over i bilen om vinteren. Ved evetuelt søk måtte jeg bare si ifra hvilket objekt de skulle søke etter.

Det er noe annet enn hva jeg fikk opplyst om når jeg forhørte meg om systemet til bilen min.

Dessuten er ikke det lov å ha montert på alarm system hverken på bil eller hus/båt uten att det står opplyst om det.

Både pga den preventive delen å beskytte det objektet du har montert det i og fordi att enn eventuelt tyv kan lage ett helvete for deg personlig om han blir tatt pga att du ikke har opplyst om

det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du syns ikke det er noen vits å ha montert systemet når

båten er opplagret? 70% av alle tyveri fra båt Og hele båten skjer mens båten står opplagret for vinteren, pga da er det sjelden att eierne har så mye oversikt over båten som når den ligger i vann og kan brukes iflg forsikringsselskapene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe annet enn hva jeg fikk opplyst om når jeg forhørte meg om systemet til bilen min.

Dessuten er ikke det lov å ha montert på alarm system hverken på bil eller hus/båt uten att det står opplyst om det.

Både pga den preventive delen å beskytte det objektet du har montert det i og fordi att enn eventuelt tyv kan lage ett helvete for deg personlig om han blir tatt pga att du ikke har opplyst om

det.

Det er jo ikke en alarm da, men et tracking system....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du syns ikke det er noen vits å ha montert systemet når

båten er opplagret? 70% av alle tyveri fra båt Og hele båten skjer mens båten står opplagret for vinteren, pga da er det sjelden att eierne har så mye oversikt over båten som når den ligger i vann og kan brukes iflg forsikringsselskapene.

Båten min ligger i hagen om vinteren. 3 meter fra soverommet til mamma og pappa og 4 m fra ene naboen og 10 m fra 3 nabo. I tillegg er det garasje og singel mellom veien, så syns ikke det er noe vits i MIN båt hvertfall!

Originally posted by CrZy_T

Det er jo ikke en alarm da, men et tracking system....

Helt riktig. Det eneste systemet gjør at de sporer hvor objektet befinner seg etter at det er meldt savnet. Det hjelper deg å finne det igjen, ikke nødvendigvis å ta den som har gjort det. Tyven får nødvendigvis ikke vite noen ting. Hadde objektet vært merket med at systemet var installert kunne han jo bare leita etter senderen og kasta den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guardsystems må ha det skriftlig når du bytter bil.

enn eventuelt tyv kan lage ett helvete for deg personlig om han blir tatt pga att du ikke har opplyst om

det.

???? Kan du vennligst utdype det litt nærmere..

Klager han til fagforeinga da eller?

Dårlig arbeidsmlijø det går under eller?

:rolleyes:

Blir vel heller omvendt om han kommer og klager senere tenker jeg..... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hvordan klarer de egentlig å stjele en Impreza? Den har jo startsperre og elektronikken til dette er i ECU. Uten original nøkkel - ingen start?

'06 Subaru Outback 3.0R

'92 Suzuki Bandit GSF 400
x '98 Fireblade '91 Bandit 400 '04 VFR800  '87 FZR100 '84 RG 250 Gamma '10 Mondeo 2.0 TDCi, '01 Leon 1.6 '98 Impreza GT '01 Elise S2 '98 Boxster 2.5 '91 MR2 MKII '91 Civic '84 Prelude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hmhaga

Hvordan klarer de egentlig å stjele en Impreza? Den har jo startsperre og elektronikken til dette er i ECU. Uten original nøkkel - ingen start?

Samme som på RS2, og generelt alle andre vag biler, eller BMW med starsperre M5 M3 osv...

ALT er mulig å omgå.... Hvis man bare har litt peil på elektronikk. Jeg vet, men sier det ikke bort.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner nesten med at den aldri blir funnet eller at den står utbrent uten motor og deler. Politiet sa allerede samme kveld at det ikke var stort å gjøre og at en slik bil sannsynligvis var ute av landet allerede eller solgt i deler.

Det sier de alltid, for å gi dere en plausibel forklaring for at de ikke gidder å gjøre en dritt for å lete etter bilen.

Bilen min ble funnet igjen takket være et par av forumets brukere som oppdaget en sigøynerfaen i bilen min med falske skilter, som viste seg å stamme fra sin egen lignende bil.

Legg ut så mange detaljer og bilder dere har av bilen, noen ser alltid en detalj som lar seg kjenne igjen.

Lykke til, håper ikke den er forsikret i møkkaselskapet If... De lager et helvetes spetakkel for ærlige sjeler som blir frastjålet hjertebarnet sitt og driter seg ut på din bekostning gang på gang.

:mad:

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dr_S

Loppa: har du en egen tråd om da du fant igjen bilen? med bilder av tilstand osv? jeg har lurt på hvordan det gikk...

Ikke orket enda. Det har dukket opp litt spetakkel mellom biltyven og noen venner av meg så jeg tenker vi sparer detaljene for offentligheten en liten stund til ;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ett fint system Guard System til å finne igjen stjålne biler

og andre ting med verdi i, men som det står på hjemme siden deres så setter dem ikke igang søk uten politi anmeldelse.

Da er det liten vits med dette etter klokken 16.00 da politiet nekter å ta imot tyveri anmeldelser pga overtids restriksjonene

dem har.....

Kjekt å vente til morraen etter på å anmelde tyveriet og kjeltringene kansje har opptil 16 timer forsprang.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ett fint system Guard System til å finne igjen stjålne biler

og andre ting med verdi i, men som det står på hjemme siden deres så setter dem ikke igang søk uten politi anmeldelse.

Da er det liten vits med dette etter klokken 16.00 da politiet nekter å ta imot tyveri anmeldelser pga overtids restriksjonene

dem har.....

Kjekt å vente til morraen etter på å anmelde tyveriet og kjeltringene kansje har opptil 16 timer forsprang.....

En anmeldelse kan du jo levere når på døgnet du vil... ligger skjema alltid hos politivakta... om den blir registrert før dagen etter er noe annet... men da har du ihvertfall meldt det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider