Gå til innhold

Vurderer V70 R T5 eller T5R

Ranger emnet

Kenti

Anbefalte innlegg

Hva bør jeg se etter? hva anbefaler derre å gå for?

hva bør jeg holde meg unna? f.k.s hvilket års tall har de dårligere motorer en andre år og år med my feil?

På forhånd takk:)

Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt)

Volvo 740/940 16V Tic (solgt)

BMW 318 is Coupe (Solgt)

VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs)

Volvo V90 T-4R (Ny bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at V70R uten AWD blir som å kjøpe en Gin Tonic uten Gin.. ;)

Med såpass mye hk, er det som det sies, mye spinning på gang uten AWD.

Ett rimeligere alt. kan være 2.5T med AWD, som har 193hk, og chippes til ca 240hk med BSR...

Alle biler har svakheter, jeg har hørt at AWD systemet på disse årsmodellene er en svakhet, nøyaktig hva vet jeg ikke helt.. min fungerer ihvertfall. :)

En V70 T5 er også en hissig sak, om den kom med AWD må andre svare på. Men skal du først til toppen mot en R, sikt på en med AWD om du skal ha full glede av alt kruttet..

Lykke til!!

Rebel

2001 S60 2,0T (tilsalgs)

2000 V70R AWD Laserblå (soon2come)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke T5 kom med AWD og det er jo ett idiotisk opplegg når man får 2,5t med AWD.

Burde heller vært omvendt.

2,5t går greit nok den, er i vertfall en del forskjell på den å 2,0t men det er synd den bruker så jævla mye bensin.

2004 Dodge RAM SRT-10

1992 Volvo 240GL

1982 Volvo 242T Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svakheten på det awd systemet var vel at det var ekstremt følsomt, f eks måtte man ikke kjøre med ett dekk som var mer slitt enn det på andre siden, for da ble awd systemet ødelagt.Men har hørt om mange som ikke har hatt problemer med det, så sjekker man at servicer er fulgt opp osv burde det vel ikke by på større problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er kanskje jeg litt partisk siden jeg har en V70R uten AWD. :)

Må si jeg ikke kjenner meg helt igjen at "den spinner hele tiden". På tørr asfalt har jeg sjelden vært borti at den spinner.

Bilen min har M59 manuell girkasse med innebygget sperre, noe som kanskje også kan være med på å forklare saken.

Volvo V70R AWD 2000 - Prosjekttråd V70R

Volvo 945GL 1992 - Besøk Norsk VolvoForum

Leter du etter Volvo Skiltplater, dekaler eller Steilende Elg merker? Vi har det

Lenke til kommentar
Del på andre sider