Gå til innhold

Trenger tips/råd

Ranger emnet

deciBel

Anbefalte innlegg

Hva skal jeg gjøre med dette?

vento0054.JPG

Skal jeg kappe ut en stor bit av hele bilchassiset, og finne en lik bil, kappe ut samme biten, å sveise inn? eller skal jegg bare kutte ut der rusta er, finne en flat metallbit, som jeg så sveiser inn, og pusser over etterpå? ...slik er det på BEGGE sider av bilen :( hull rett inn!

Samme spørsmål gjelder taket på bilen...

vento0043.JPG

Regner med at det er ganske vanskelig å slipe ned /pusse vekk all rust og driit, for så å "mekke til" samme profil som det er langs vinduskanten i toppen... Skal jeg rett og slett kappe av hele taket, bytte det ut, eller kanskje lage en cabriolet? :cab :p

...eller skal jeg kassere bilen ;p

Håper noen kan hjelpe en nybegynner litt i riktig rettning, så jeg ikke kødder til alt 10 ganger værre enn det det allerede er, hehe

Sjekk forøvrig mitt "Utgangspungt" for ca 65 andre rustne bilder....

Har også spørsmål om hvilket sveise apparat jeg bør skaffe meg. (Har sveisa en del MigMag) på Universitetet for noen år siden, og har nå tenkt å kjøpe et apparat selv. Hva er minimumskrav, og "must have" ? Takker for alle behjelpelige svar, og tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nybegynner selv men klarer ikke holde meg unna hehe..

Har rust på samme plassene som deg(dvs. slutten av hjulbuen bak døra der) og jeg har tenkt å kappe ut å tilpasse en ny plate av vanlig karroseriplate som du får kjøpt f.eks hos bilxtra.. Dette sveiser jeg inn med MIG apparat med gass(bør nesten ha gass for å få fine sveiser, men er du god så går det vel med fluss tråd også)..

Overflate rust sandblåses eller slipes bort :)

(husk og grunne med skikkelige greier så det ikke ruster bort over natta)

Når det gjelder profilen på taket så kan du sparkle litt etterpå ? Trenger ikke å være helt 100% likt med taket, men er vel ikke bra med for mye sparkel heller.

Mvh

Espen

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider