Gå til innhold

Motor starter men stopper med enn gang

Ranger emnet

-=VoLvO=-740=Tic=-

Anbefalte innlegg

øhh...hæ? det skal da ikke være mulig? sikker på at det er ØDP på sylinder nr 1? prøvd å sette skrujern nedi tennplugghullet og se hvor remhjulet står i det stempelet er på topp?

når kilen og slikt sitter riktig på veiva og på reg-reimtappen der.. så SKAL sylinder nr 1 være i ØDP på 0-punktet på plast-dekselet der.

ja.har stukket skru jern nedi å kjent framm å tilbake.. men var enn kommpis som satte på reimhjulet, skal sjekke om det kansje ikke er i "kil sporet" men tror da ikke han er helt på jordet:P Håper han har satt det rett, for hannes del:)

Men til min fordel om han ikke har det:)

Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst

Volvo V70 AWD R 99mod vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja.har stukket skru jern nedi å kjent framm å tilbake.. men var enn kommpis som satte på reimhjulet, skal sjekke om det kansje ikke er i "kil sporet" men tror da ikke han er helt på jordet:P Håper han har satt det rett, for hannes del:)

Men til min fordel om han ikke har det:)

har han satt på reimhjulet fiel, så er registeret mest sansynlig feil og.. så da må du ta opp og justere opp reima igjen.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det and å sette på et reimhjul uten å sette i sporkile?

Hvor mange øl drakk han mens han holdt på da i så fall? hehe..

Er vel ingne som glemmer å sette på sporkile på noe slikt :P ehe:thumb

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og siden reimhjulet ikke er en hel del, men faktisk 3 deler så sier det seg selv at det kan bli feil i forhold. :) Reimhjulet fungerer jo og som svingnings demper for å ta bort uønsket svingninger i veiva.

Om den begynner å bli veldig gammel, så klarer du å dra rundt ytterdelen. Dette p.g.a gummien som ligger imellom er slitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og siden reimhjulet ikke er en hel del, men faktisk 3 deler så sier det seg selv at det kan bli feil i forhold. :) Reimhjulet fungerer jo og som svingnings demper for å ta bort uønsket svingninger i veiva.

Om den begynner å bli veldig gammel, så klarer du å dra rundt ytterdelen. Dette p.g.a gummien som ligger imellom er slitt.

Unskyld for OT, men kan ikke utslitt hjul lage vifte reim hyl uansett om reimene er nye osv? På 740en driver ei reim å hyler selv om jeg strammer den! må slakke den del da hyler den ikke så mye:angry

Trodde ikke det gikk an å sette det feil, mener på det var fast sporkile på min 230K motor fra en 87 mod 240, var fast i hjulet og :/ og mener det var slikt "gummihjul"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er mulig å sette hjulet på feil ja, men man kommer til å se det ganske fort fordi hjulet blir stående skjevt på akslingen.

Har hørt om dette med at hjulet separer seg jeg og...med stor belastning på dynamoen, ac koblet inn +servopumpe ,og med 330NM som VIL dra dette rundt... så er det ikke rart stakkars gamle hjulet som har gått en del hundre tusen km sliter litt.

Til informasjon så er det mange rally-førere etz som bytter dette remhjulet til et 100% massivt et, nettopp pga dette med fare for separering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk stilla Veiv/reim hjulet i dag. tok av register reima. tok ut bolten på veiva, dro reimjulet runt til merket kom i "o" å satte stempel 1 på topp å satt fast bolten. kamen i posisjon å satte på registret.. bilen starta men fjusket å stoppet med 1gang, fikk ikke start etter dette,

Å nå er alt med registret rett. stempel 1 på topp kamen i posisjon svinghjulet i starter hullet..Gnist og bensin finnes, men ja ikke tegng til start,

Så da har jeg 2 ting jeg skal få sjekket. bytte tennings mudul: merket med gul ring:

motor.jpg

Og komplisjon,

Noen flere tips ? plan var å få biln klar til 23-24 august :) men har snart mistet troen:( vet jo ikke om det er motoren det er galt med eller om det er ledningsnette. så da sitter jeg nå i en klipe:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å være frekk, men sitter ikke tennkablene litt galt? leser 1,3,2,4.... satt de i tenningsrekkefølgen? isåfal står den feil..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å være frekk, men sitter ikke tennkablene litt galt? leser 1,3,2,4.... satt de i tenningsrekkefølgen? isåfal står den feil..:)

4 står jo på 1, det stemmer vertfall ikke vel?:eek:

Spørs jo om han har merket på sin egen måte da, at han på et vis HAR kontroll på det.. men det må han jo svare på selv :)

Men vis talla stemmer så er jo det feil, så å prøve å bytte om kan jo forandre motoren helt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://i31.photobucket.com/albums/c396/Be4YoU/motor.jpg

dette er vell slutt trinnet til dysene?

Ja, eller motstandene til dysene.. vet ikke om det betyr det samme men.. hehe

B230ET har vel ikke tenningsmodul, men en hel hjerne.. (Si fra om jeg tar feil):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alså..hehe. bilde er gammel. merket motsatt. på tennkablene da jeg tok ut motoren,. alså tok 1 fra fordelern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenningsmodulen står i hjærnen! det du har ringa rundt er dysemotstand! sjekk tenningsrekkefølgen din du! og sjekk at du har kobla til luftmengdemålern kansje :p siden den starta og stoppa med en gang!

ok.men gnister ikke viss jeg drar ut denne kontakten. hvorfor ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider