Gå til innhold

Motor starter men stopper med enn gang

Ranger emnet


-=VoLvO=-740=Tic=-

Anbefalte innlegg

ok.men gnister ikke viss jeg drar ut denne kontakten. hvorfor ?

 

Mulig det ligger en formotstand for tenningen også? Nå vet ikke jeg om det er på nyere da men..

 

På eldre modeller så var det motstand på tenninga.. Men er ukjent for meg at det er på nyere typer.. med el. tenning..

 

Men var jo bare en tanke :)

 

(Jeg har ikke sagt at det er det, så ingen må missforstår :P)

 

Mvh:)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir ikke klok på denne bilen. I

dag var det ikke gnist eller bensin,

Prøvde å måle spenning over coil..ingen spenning. viss jeg tok +fra coil - jordet i karoseri var det spenning.men da (-12v) sto det.Hva kan det ha seg?

Å 0v over coil.?

Viss jeg *laget* gnist, ved å kortslutte coil mot jord ble det anntydning til gnist.:iconsm

Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst

Volvo V70 AWD R 99mod vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, så gøy at noen flere ryker sine styretapper :fatality:

 

Gjorde akk. det samme selv, dog etter 1000km i 100km/h... døde momentant motoren.

 

Du trenger ikke ta av det innerste plast-dekselet, går ann å bare bøye det litt ut om du tenger det;)

 

Håper du får orden på det nå da:thumb

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var knekt ja, fikk byttet dette Registerhjulet.,men samme gammle starter ikke.Gnisten er litt rar syntes jeg.. den går ikke i takt..alså: d gnister bare av å til. har prøvd å bytte plugger/ledninger, samme skjer. for å være 100% sikker spør jeg, hvordan skal den tenne ? 1-3-2-4 står den nå.. vurderer å hive ut hele skiten å sette i ny med nytt lednings nett :P

Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst

Volvo V70 AWD R 99mod vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehmm... har ikke volvo 3 gule streker på register reimen da? 1 merke skal stå over merket på kammen, merke 2 skal stå med oljepumpe eller hva hjul det er og det 3 merket skal stå ved merket på reimhjulet?

 

stemmer ikke dette?

 

stemmer forsåvidt det.. men hvilken posisjon oljepumpe-remhjulet står i er ett fett.

JEg syns hvertfal at det er lettere å sette kam og veiv i riktig posisjon om man følger merkene på regreim-dekselet, for SÅ og sette på reima... disse strekene på reima skal man ikke alltid se seg blindt på, kan bli satt på feil veg etz, og da er strekene helt ulogiske uansett.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer forsåvidt det.. men hvilken posisjon oljepumpe-remhjulet står i er ett fett.

JEg syns hvertfal at det er lettere å sette kam og veiv i riktig posisjon om man følger merkene på regreim-dekselet, for SÅ og sette på reima... disse strekene på reima skal man ikke alltid se seg blindt på, kan bli satt på feil veg etz, og da er strekene helt ulogiske uansett.

 

dette er definitivt den letteste metoden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår