Gå til innhold

Lykter Fas 1 og Fas 2

Ranger emnet

Gustavsen

Anbefalte innlegg

Dette vet jeg det finnes noen tråder om fra før, men ting har ikke kommet frem 100% klart synes jeg.

Om man skal bytte lykter på bilen, fra fas 1 til fas 2 (de mørke), hva trenger EGENTLIG å bli gjort?

Noen har sagt at framskjermene på fas 1 / fas 2 er annerledes, stemmer dette? Vil det kreves mods., eller fas 2 skjermer. Er det bare BS?

Evnt, relèer, ledningsnett, motstand, elektrisk justering av lyktene hva trengs å gjøres med det elektriske for å få dette til å virke?

Hadde vært fint om noen som HAR gjort det og VET hvordan det skal gjøres og vet HVA man trenger for å dette gjort hadde kommet med litt info ;)

Mvh

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve hovedlyktene er like (fasong, feste osv). Blinkersene er ikke like. Jeg kjøpte uoriginale lykter på Ebay (eurolights4less) og uoriginale fas1 blinkers med fas2 utseende.

Høyderegulering flyttes over fra de gamle lyktene (vri og dra ut, trykk inn og vri)

Koblingene til strøm er ikke helt like. Dette er likevel ikke noe problem. Det er 4 kabler i steden for 3.. men to av disse skal kobles til samme kabel/kontakt uansett..

Om du vil ha det HELT skikkelig der nærlys lyser sammen med fjernlys (når fjernlys er valgt) så trenger du et 5-pins rele (30, 85, 86, 87 og 87a) bak hver av lyktene.. dette for å "velge" at nærlys også skal lyse når det går strøm gjennom kabelen til fjernlys..

En viktig detalj (som gjorde at jeg klødde meg litt i hodet) er at det er felles +12V og ikke felles jord. (den kabelen som går til begge pærene)

Det jeg har skrevet over VET jeg stemmer for de uoriginale fra Eurolights4less. Noen kan sikkert bekrefte/avkrefte om dette er likt med ORIGINALE fas2 lykter..

BMW 525DAT -01

Bilstereo kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 5 weeks later...