Gå til innhold

intecooler i MR2

Ranger emnet


Åge

Anbefalte innlegg

Noen som har gode forslag til hvordan jeg skal få inn stoor intercooler i MR2 (500-600Hk)? Er ikke aktuelt med front montert, det blir for mye "lagg". Er ikke interesert i å ødelegge bagasjeromet, skal brukes til daglig. Har motoren, må bare få løst cooler problemet før jeg kjøper bil:)

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Åge

Noen som har gode forslag til hvordan jeg skal få inn stoor intercooler i MR2 (500-600Hk)? Er ikke aktuelt med front montert, det blir for mye "lagg". Er ikke interesert i å ødelegge bagasjeromet, skal brukes til daglig. Har motoren, må bare få løst cooler problemet før jeg kjøper bil:)

 

Prøv å hør med han her turbotom@rossmachine.com

http://www.rossmachineracing.com/updatemr2.html

Han driver å bygger noe tilsvarende som du snakker om. Den skal visst nok være på veien nå.

 

Han har også aluminium billet innsug til MR2en:

http://www.rossmachineracing.com/mr2intake.html

"mk1classic"

'83 Golf GTI Rabbit

'83 Golf GTI "Prosjekt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok det:) Lurer på å selle motoren med alt jeg har til(komplett til ca450+Hk) og heller trimme original motoren i den bilen jeg eventuelt kjøper.

 

Er det noen som vet hva jeg kan ta for en komplett motor, klar for bremsebenken, på ca 450+Hk som den står, med litt egen innsats er det ikke problem å passere 550+. Blokka er bygd av Vidar Strand (VS-Motor). Har alle spec på motoren for de som er interesert.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by erling

Spørs vel om eg har råd, men hvor mye $$? Må ha girkasse og ledn.nett oxo plus 1000 ting en finner ut en mangler etterhvert... Men det høres fristende ut..

 

løp og kjøp...

 

skal love deg det er vært vær eneste krone.. ;)

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by erling

Spørs vel om eg har råd, men hvor mye $$? Må ha girkasse og ledn.nett oxo plus 1000 ting en finner ut en mangler etterhvert... Men det høres fristende ut..

 

Vet ikke hva jeg kan ta for noe sånt, men det er komplett med elektromotiv hjerne og alt. Ekstremt bygge. 7,5 i komp, h-profil råder, viseco stempler, letta & balansert veiv, 860cc dyser, HKS intercooler,++++. Mangler en tur i en bremse benk (ca 6000,-) for å få ut ca 450+, for å få ut mere må det nye manifoiler til.

 

Det du trenger i en MR2 er kassa fra en turbo og noen gromme bremser. Kassa i turbon tåler 450+Hk original. Har alle deler en trenger for å sette den i en GT-4(skulle ha den i en st205 WRC, sikker mange som har sett den på treff, svart h-styrt).

 

Marius: hva kan man forlange for noe sånt 100-120K? er jo selv kost på ca +/-200K.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erling:stort grommere motor tror jeg du skal slite for å få tak i til den prisen!!!Det koster flesk å bygge skikkelig motor slik som Åge sin......har en gammel Audi 10v motor som er påkosta tilsammen 140 lapper av meg og han som bygde motoren først.Jeg har skifta råder og satt på ARP topp-bolter og bytta til større turbo.

`96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok for dyrt, begynner å studere til høsten, kan nok ikkje handle så mye leketøy til bilen de neste 3 år (snufs). Men det hadde vært såååååååååå gøy.... Men skal nok ta igjen det tapte etterpå!

 

Er ikkje så redd for at det er for lite med 450 hk :D , GTS utgaven med 245 hk er oppgitt 0-100 på 5.. Det sier endel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår